כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

אלפי דולרים נגנבו בשבת מתושבים במונרו

טרנד חדש בעולם הפשע: כנופיות מתמחות בשיטות שונות, באמצעותן הם חושפים את פרטי כרטיס האשראי של אזרחים תמימים • ואיך הם מצליחים לרמות את היהודים?

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

זעזוע במונרו: עשרות מתושבי קריית יואל של חסידי סאטמר נדהמו לגלות במוצ"ש כי סכומי כסף שנעו בין 100 ל-400 דולר הוצאו מיום שישי ובמהלך השבת מחשבון הבנק שלהם.

הכסף הוצא באמצעות מספר כרטיס האשראי בסניפי בנק צ'ייס באזורים שונים במדינת קליפורניה. עשרות מתלוננים פנו למשטרה בעניין.

במשטרה סבורים כי התושבים שנפגעו, רכשו ככל הנראה מוצרים בחנות בקרית יואל, ושלמו באמצעות כרטיס אשראי. ההשערה היא כי מישהו בחנות גנב את הפרטים של כרטיסי האשראי וניצל את ה'חג' - ראש השנה הלועזי - במהלכו סגורים הבנקים, כדי לגנוב מחשבונות הבנק.

ביום שלישי ייפתחו הבנקים מחדש, והמשפחות שנפגעו ינסו לקבל את כספם חזרה.

שוד כרטיסי אשראי הינו טרנד חדש בעולם הפשע הבינלאומי: כנופיות מתמחות בשיטות שונות, באמצעותן הם חושפים את פרטי כרטיס האשראי של אזרחים תמימים.

לפני שבוע דיווחנו על מספר כרטיסי אשראי שנשדדו ממכשיר כספומט בשכונת ויליאמסבורג שבברוקלין. בשיטה דומה גנבו שודדים כסף מחשבונותיהם של תושבי שכונת סטמפורד היל בלונדון, שמשכו כספים בכספומט מקומי.

בשבוע שעבר צלצל הטלפון בבתי תושבים בשכונת בורו-פארק שבברוקלין ותושבים חרדים במונסי שבמדינת ניו יורק. על הקו היה אדם שהזדהה כעובד חברה שביקש לבדוק אם פרטי כרטיס האשראי נכונים. כך הצליח הלה להוציא מכה משפחות תמימות את פרטי כרטיס האשראי שלהם.

בעיר לייקווד שבניו ג'רזי השתמשו הגנבים בשיטה אחרת: בבתי משפחות חרדיות התקבל טלפון מאדם שהזדהה כעובד משרד הרישוי. הפעם התבקשו התושבים לשלם סכומי כסף עבור עבירות תנועה שכביכול ביצעו, וזמן פרעונם חלף. הם הוזהרו כי באם לא ישלמו מייד את הקנס - תוחרם מכוניתם.

רבים התפתו לשלם את הקנס, טלפונית, באמצעות כרטיס האשראי, ובכך לחסוך זמן ללכת לבנק.

ארגוני 'השומרים' בריכוזים החרדיים בניו-יורק, חזרו והתריעו כי אסור למסור פרטים אישיים של כרטיס אשראי בטלפון.

יצויין, כי כמעט בכל קהילה חרדית בארצות-הברית ישנו מדריך טלפון בו מופיעים מספרי הטלפון של אנשי הקהילה. וכך, אנשי הכנופיות משיגים בקלות את מדריכי הטלפון של הציבור החרדי, ובאמצעותם מצליחים ליצור קשר ולקבל, בשיטות שונות ומשונות, את פרטי כרטיסי האשראי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}