כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

'כנס השבועונים' - נכשל • המארגנים מחליפים מהלומות

בעקבות הכשלון: חילופי האשמות בין מארגני 'כנס השבועונים' • חשיפה: הסאגה שהתחוללה מאחורי הקלעים, והנואם שהודיע: "אנאם נגד 'יתד' שמבזה את ה'גדולים'"

עיתוני משפחה בתיבות הדואר. צילום ארכיון: פשקוויל
עיתוני משפחה בתיבות הדואר. צילום ארכיון: פשקוויל

מכחישים כל קשר: גורמים מטעם 'יתד נאמן' המנהלים בימים אלה מאבק נרחב נגד 'משפחה', מתנערים מ"עצרת החיזוק" שאורגנה בבני ברק, שמטרתה הייתה להגביה את הלהבות במאבק נגד השבועון.

כזכור, בשבועות האחרונים התחמם המאבק בין 'יתד' ל'משפחה', על רקע המהלך של 'משפחה' להפיץ בכל רחבי הארץ מהדורה חינמית מיוחדת מדי יום שלישי בשבוע – היום בו מחלק 'יתד' חינמון משלו.

במסגרת מלחמת העיתונים, פורסם ב'יתד נאמן' ביום ו' מכתב נגד 'משפחה', עם חתימת ידו של הגרי"ש אלישיב.

במטה המאבק החליטו למנף את המכתב, ולארגן במוצ"ש עצרת המונים, בראשות גדולי ישראל שיישאו דברים נגד 'משפחה'.

אלא שכישלון העצרת הביא למארגניו להתנער ולהכחיש כל קשר.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי מי שאמור היה להיות הנואם המרכזי באירוע, הוא הגאון רבי יעקב הלל, ראש ישיבת 'אהבת שלום' בירושלים.

בסוף השבוע שעבר פנה מי שמוביל את המאבק בשבועונים בכלל וב'משפחה' בפרט – על מנת להזמינו לכנס שנועד ל"חיזוק בענייני השעה", בייחוד לנוכח מכתבו האחרון של הגרי"ש אלישיב נגד תופעת "החרדים החדשים" ונגד לימודי חרדים במכללות.

משנודע לגר"י הלל כי מטרתו המרכזית של הכנס היא לתקוף את 'משפחה', הוא פנה למארגן על מנת לבקש הבהרות. ל'בחדרי חרדים' נודע כי המארגן הודה שזוהי אכן מטרתו האמיתית של הכנס, והסביר כי הדבר נעשה בעקבות מכתב שפורסם בשם הגרי"ש אלישיב.

"האם הגרי"ש ניסח את המכתב בעצמו?", ביקש הגר"י הלל לברר. היוזם השיב לו, כי עורך 'יתד נאמן', נתן גרוסמן, הוא שניסח את המכתב.

"אם כן, אני מבטל את השתתפותי. אני לא נכנס לפוליטיקה הזאת", הבהיר הגר"י הלל.

מכאן פנה מארגן הכנס לגאון רבי זליג ברוורמן, חתנו של הגר"ח קניבסקי. הרב ברוורמן אישר עקרונית את השתתפותו.

שעה קלה לפני פתיחת העצרת, יצר הגר"ז ברוורמן קשר עם המארגן: "בכוונתי לשאת דברים בעצרת נגד החרדים החדשים, נגד השבועונים, וגם נגד 'יתד' שפוגע בגדולי ישראל", הודיע הרב ברוורמן למארגן, שניסה להתנגד ולהסביר כי הדבר "יחבל במאמצים להכניע את 'משפחה'".

מספר דקות לאחר מכן, חזר המארגן לגר"ז ברוורמן וביטל את ההזמנה. "המארגנים מבקשים שהרב לא יטריח את עצמו. אין צורך", הודיע.

בפועל, השתתפו בעצרת הגרי"מ אלטמן, גאב"ד 'חוג חתם סופר' ומורה דרכו של ארגון 'למעננו' הנלחם בשבועונים ובמלונות, והגרש"י בורנשטיין, ראש ישיבת 'קרית מלך'.

לפי עדותו של אחד ממשתפי כנס החירום, האחרון אכזב את המארגנים, מאחר ובחר שלא להזכיר ולו מילה אחת הקשורה במאבק בין 'יתד' ל'משפחה', וזאת לאחר שהועבר לו מסר מבתי גדולי ישראל בבני ברק, לפיו 'משפחה' זוכה לתמיכתם של גדולי ישראל במהלכו האחרון, וכי מדובר במאבק שנוי במחלוקת.

הכנס עצמו, היה דל משתתפים. לפי עדותו של אחד המשתתפים, מרבית המקומות נותרו ריקים ורק "מניינים בודדים" הטריחו את עצמם לבוא.

כאמור, בעקבות כשלון הכנס, מתנהלים חילופי האשמות בין מארגניו, הבוחרים להתנער מכל קשר לארגון וייזום העצרת.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}