כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

מאמרו של גאל דור - האמת מתחילה לצוף

מדהים: אחד מראשי המפד"ל בבית שמש מגלה את האמת: "בתי הולכת כל יום וחוזרת ולא נתקלה ביורקים, זורקים או מקללים חרדים" התפרסם ב'מקור ראשון'

בית שמש - לאן?

אני גר בבית שמש! כן, כבר כמעט שני עשורים שאני ומשפחתי חיים בעיר הזו. הבת שלי לומדת בבית ספר 'אורות בנות'. כן, היא הולכת כל יום מהבית לבית הספר וחזרה. כשסיפרתי לה על החרדים וההפגנה היא שאלה אותי ״מה קרה?" כי היא הולכת כל יום וחוזרת ולא נתקלה ביורקים, זורקים או מקללים חרדים. ואני שואל ״מה קרה לנו?״

נעמה מרגוליס חוותה יריקה טראומטית לפני כשלושה חודשים ומאז היא מפחדת ללכת לבד לבית הספר. המשטרה צריכה לטפל בעבריינים ולשמור על שלום הבנות בדיוק כמו שצריך לשמור על כל אזרח במדינת ישראל.ובכל זאת קרה משהו דרמאטי.ישראל עוברת טלטלה חברתית בעת האחרונה. רמת הסובלנות של הדמוקרטיה כלפי צרכים של יחידים הגיעה לנקודת רתיחה יש סובלנות ופתיחות כלפי תחומים מסוימים אולם כשהדבר מגיע לאמונה ומנהגים דתיים יש אפס סובלנות ואפס הידברות.הכל מסתובב סביב ציר מרכזי אחד: החרדים!

עד לפני מספר שנים החרדים (ואני מדבר בהכללה) ביקשו להסתגר לקבל חלק מהתקציב, אך, להסתגר לא היו שותפים בנטל הלאומי. בשנים האחרונות מתחיל להתחולל שינוי. השינוי המשמעותי ביותר הוא אחוזם באוכלוסייה. הם כבר לא אחוז מהחברה בישראל הם כבר כמעט 14 אחוז. כבר בלתי ניתן לחלק כספי חלוקה ולשכוח מהם. הם חלק מאיתנו, הם חיים איתנו ויש להם זכויות וחובות כמו כולם. אולם גם לחרדים יש ״צרכים מיוחדים״. חרדים מתגייסים, חרדים עושים שירת לאומי־אזרחי, חרדים לומדים מקצוע וחרדים רוצים. להשתלב כמובן שיש בהם כאלו שמתנגדים לפתיחות ויעשו כל אשר לאל ידם למנוע את ההשתלבות. כמו בכל חברה גם אצל החרדים יש עבריינים ועל רשויות החוק לטפל בהם ביד קשה. החברה הישראלית בכלל ובית שמש כמשל צריכים לפעול לחיבורים ולגישור בין האוכלוסיות.

ניתוק ומאבקים רק מזמין לנו את המערכה הבאה עלינו לעודד הכשרה מקצועית, יציא לתעסוקה, שרות צבאי ולאומי וכל דבר שיחבר אותם להיות חלק מהחברה.

אני אמשיך לגור בבית שמש והבת שלי תמשיך ללמוד בבית ספר אורות. העתיר של בית שמש ושל מדינת ישראל כולה תלוי ביכולות שלנו ושל השלטונות להבין את הצרכים שיש לכל אוכלוסיה,להיות קשוב אליהם ולתת מענה בלי לפגוע באחרים.

נדמה לי שמקרה בית שמש לימד את כולנו, שאין להיות סובלני למעשי בריונות מצד אחר ומהצד שני עלינו ללמוד לחיות יחד בשוויון כי אין לנו ארץ אחרת.

אילן גאל
תושב בית שמש
אב לבת בביה"ס אורות
מנחל עמותת "גשר"
בעבר חבר מועצת העיר מטעם 'המפד"ל"
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}