כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

ברקת מתנדנד • החרדים נמנעו בתקציב

תקציב עיריית ירושלים עבר היום ברוב קולות למרות ביקורת חריפה של הסיעות החרדיות • סגן ראש העיר אלי שמחיוף: "יש היום סדקים בשותפות שלנו עם ראש העיר"

ניר ברקת. צילום: בחדרי חרדים
ניר ברקת. צילום: בחדרי חרדים



האם הקואליציה של ניר ברקת מתפרקת?

תקציב עיריית ירושלים אושר (ה) היום, אך חברי המועצה החרדים נמנעו מלאשר את התקציב.

בישיבה שהייתה אמורה להיות חגיגית, נכחו רוב חברי המועצה אך רובם סירבו להיות חלק מהאווירה הטובה. חברי מועצה חרדים ואחרים לא נכנסו תחילה לאולם ישיבת המועצה בניסיון להביא להפלת אישור התקציב.

הללו התכנסו בלשכתו של סגן ראש העיר, יצחק פינדרוס, כדי לדון בהצבעתם על אישור התקציב.

אך ראש העיר ניר ברקת, ניצל סעיף משפטי בתקנון הקובע כי די בנוכחותם של 11 חברי מועצה כדי להתחיל את הישיבה חצי שעה לאחר שעת ההתחלה המקורית.

בשל כך, נכנסו חברי המועצה לאולם הישיבה.

חברי המועצה בלשכת פינדוס. צילום: בחדרי חרדיםצילום: חברי המועצה בלשכת פינדוס. צילום: בחדרי חרדים
חברי המועצה בלשכת פינדוס. צילום: בחדרי חרדים


ראש העיר נכנע: "אני מסיר את תקציב הארנה"

חבר המועצה אלישע פלג אמר בתחילת הדיון כי הוא דורש מראש העיר להסביר מדוע בישיבה כה חגיגית, רוב חברי המועצה אינם נכונים בישיבה, "הם נמצאים כאן בבניין, אבל הם לא מגיעים", הוא אמר.

סגן ראש עיריית ירושלים, יוסי דייטש מתח ביקורת קשה על התנהלותו של ראש העיר בכל הנוגע לתקציב והסביר מדוע הם כנציגים חרדים נמנעים מאישור התקציב: "אני שמח שיש בתקציב סעיפים שמביאים עמם בשורה לעיר ירושלים", אמר, "אך בכל מה שקשור לסעיפי החינוך והרווחה בציבור החרדי, שנמנה על רבים בעיר אנחנו מאוכזבים".

אחד מהנושאים שעוררו את התנגדות חברי המועצה מטעם ש"ס, יהדות התורה, ישראל ביתנו, המפד"ל וש"ס הוא תקציב בניית היכל הארנה, שישמש כהיכל ספורט ויוקם על יד בנייני האומה - בכניסה לעיר.

תקציב הארנה שאושר לפני כ-10 שנים עמד על כ- 100 מיליון שקל וגדל ותפח עד כ-240 מליון שקל. חברי המועצה דרשו למנות ועדת ביקורת שתבדוק את התפיחה המפתיעה של התקציב.

"כולנו מבינים כעסקני ועובדי ציבור שיש לנו אחריות ועל כן הצבענו בעד הארנה", אמרו, "אך יש כאן התנהלות לא ראויה ולא מקצועית בבניית הפרויקט, ואנו פונים אליך כראש העיר, להוריד את הסעיף כעת ולאחר שהוועדה תבדוק את הדברים תביא אותו לאישור נוסף".

חבר המועצה שלמה רוזנשטיין, הביע כאב רב מכך שהתקציב החרדי מופלה לרעה: "כנציגי ציבור שנשלחו לכאן", אמר, "תפקידנו לפעול לצמצום פערים. התקציב הזה לא מהווה בשורה בנושא הזה, למרות שראש העיר הצהיר לכל אורך כהונתו שהוא מחויב לצמצום הפערים בתקציב של המגזר החרדי. זו בושה לבוא עם הפערים הללו, לאוכלוסייה גדולה כמגזר החרדי".

סגן ראש העיר, אלי שמחיוף אמר במהלך הדיון לראש העיר: "ראינו בך שותף נאמן והלכנו איתך יחד ואתה הלכת איתנו יחד. משום מה אנחנו מרגישים שהשותפות הזו רואה סדקים בשבועיים האחרונים".

בשל התלונות על תקציב הארנה נכנע ראש העיר והחליט להורידו מסדר היום עד לבירור הדברים על ידי וועדות מקצועיות. לבסוף, התקציב אושר ברוב של 17 חברי מועצה, חברי המועצה החרדים ונוספים נמנעו וחבר מועצה אחד הצביע נגד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}