פייסבוק תוביל ב-2012 גל הנפקות אינטרנט הגדול ביותר מאז 1999
ענקית הרשתות החברתיות מתכננת לגייס 10 מיליארד דולר • ב-2011 נפל שוק ההנפקות בעולם ב-38%
- ג' טבת התשע"ב
יצחק לב ארי
פייסבוק ו-Yelp יובילו ב-2012 גל של הנפקות אינטרנט שיהיה הגדול ביותר מאז 1999. ההנפקות הללו יהוו מבחן לביקוש המשקיעים להנפקות לאחר ההפסדים שנרשמו למשקיעים בהנפקות זינגה ופנדורה - כך דיווחה סוכנות בלומברג.
פייסבוק שוקלת לצאת להנפקת האינטרנט הגדולה ביותר בהיסטוריה, ועמה עוד 14 חברות אינטרנט אחרות. היקף הגיוס עשוי להגיע ל-11 מיליארד דולר לפי חישוב בלומברג. יהיה זה ההיקף הגדול ביותר של גיוסי אינטרנט מאז הנפקות בהיקף של 18.5 מיליארד דולר מאז 1999, לפני פקיעתה של בועת הדוט.קום.
הגידול המהיר במכירות פייסבוק עשוי לפתות משקיעים לרכוש את מניות הרשת החברתית הגדולה בעולם, אולם מנגד, תנודתיות שוקי המניות ומשבר החובות באירופה עלולים לבלום את קצב יציאת חברות להנפקות. פייסבוק בוחנת גיוס של 10 מיליארד דולר לפי שווי של 100 מיליארד דולר ויותר, אמר מקור בחברה לפני חודש. מכירותיה ב-2012 צפויות לזנק ב-52%-62% מרמה שנתית של 4.3 מיליארד דולר השנה, לפי אנליסטים ב-EMarketer. שוק הפרסום בבאנרים צפוי לגדול ב-24% ל-12.3 מיליארד דולר בשנה הקרובה.
ב-2011 נפל היקף ההנפקות בעולם ב-38% ל-155.8 מיליארד דולר. הנפקות בארה"ב גייסו 38.8 מיליארד דולר, כ-10% פחות מב-2010, לפי נתוני בלומברג. באסיה גויסו 79.2 מיליארד דולר, פחות מחצי מהסכום בשנה שעברה. באירופה, לעומת זאת, נרשם גידול בהיקף הגיוסים ב-2011, אולם מאז אוגוסט היתה צניחה של 95% לעומת התקופה המקבילה לנוכח ההחמרה במשבר החובות.
מורגן סטנלי היה החתם הגדול ביותר להנפקות בעולם ובארה"ב בשנה השנייה ברציפות, בזכות ייעוץ להנפקת גלנקור, חברת המסחר; HCA הולדינגס, חברת שירותי הבריאות; ומייקל קורס, חברת האופנה. הוא היה גם החתם המוביל של זינגה ופנדורה - שתיהן הנפקות שסבלו מירידה בשער המניה לאחר הגיוס.
פייסבוק שוקלת לצאת להנפקת האינטרנט הגדולה ביותר בהיסטוריה, ועמה עוד 14 חברות אינטרנט אחרות. היקף הגיוס עשוי להגיע ל-11 מיליארד דולר לפי חישוב בלומברג. יהיה זה ההיקף הגדול ביותר של גיוסי אינטרנט מאז הנפקות בהיקף של 18.5 מיליארד דולר מאז 1999, לפני פקיעתה של בועת הדוט.קום.
הגידול המהיר במכירות פייסבוק עשוי לפתות משקיעים לרכוש את מניות הרשת החברתית הגדולה בעולם, אולם מנגד, תנודתיות שוקי המניות ומשבר החובות באירופה עלולים לבלום את קצב יציאת חברות להנפקות. פייסבוק בוחנת גיוס של 10 מיליארד דולר לפי שווי של 100 מיליארד דולר ויותר, אמר מקור בחברה לפני חודש. מכירותיה ב-2012 צפויות לזנק ב-52%-62% מרמה שנתית של 4.3 מיליארד דולר השנה, לפי אנליסטים ב-EMarketer. שוק הפרסום בבאנרים צפוי לגדול ב-24% ל-12.3 מיליארד דולר בשנה הקרובה.
ב-2011 נפל היקף ההנפקות בעולם ב-38% ל-155.8 מיליארד דולר. הנפקות בארה"ב גייסו 38.8 מיליארד דולר, כ-10% פחות מב-2010, לפי נתוני בלומברג. באסיה גויסו 79.2 מיליארד דולר, פחות מחצי מהסכום בשנה שעברה. באירופה, לעומת זאת, נרשם גידול בהיקף הגיוסים ב-2011, אולם מאז אוגוסט היתה צניחה של 95% לעומת התקופה המקבילה לנוכח ההחמרה במשבר החובות.
מורגן סטנלי היה החתם הגדול ביותר להנפקות בעולם ובארה"ב בשנה השנייה ברציפות, בזכות ייעוץ להנפקת גלנקור, חברת המסחר; HCA הולדינגס, חברת שירותי הבריאות; ומייקל קורס, חברת האופנה. הוא היה גם החתם המוביל של זינגה ופנדורה - שתיהן הנפקות שסבלו מירידה בשער המניה לאחר הגיוס.
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות