כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

צברתם 72 נקודות בכביש? תיאלצו לעבור שוב טסט ותיאוריה

התקנה שנחתמה על ידי שר התחבורה קובעת עוד כי נהג שנרשמו לחובתו פעמיים 36 נקודות במשך שש שנים, יקבל שלילה לתשעה חודשים

  • ג' טבת התשע"ב
צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי

שינוי בענישה לעברייני תנועה: החל מינואר 2012, רישיונו של נהג עם יותר מ-72 נקודות ייפסל למשך תשעה חודשים. כדי לקבל את הרישיון חזרה, ייאלץ הנהג לעבור בדיקות רפואיות, ולעבור שוב מבחני תיאוריה וטסט. עד כה, 36 נקודות תקפות הביאו לפסילת רישיון למשך שלושה חודשים, והנהג נדרש לבצע מבחן עיוני בלבד כדי להשיב את רישיונות.

התקנה שנחתמה על ידי שר התחבורה, ישראל כץ קובעת עוד כי נהג שנרשמו לחובתו פעמיים 36 נקודות במשך שש שנים, יקבל שלילה לתשעה חודשים, ממש כאילו צבר 72 נקודות.

התקנה החדשה לא תחול על נהגים שכבר נרשמו לחובתם 72 נקודות ויותר אלא אם כן ירשמו להם עוד 12 נקודות לפחות לאחר כניסת התקנות החדשות לתוקף (1 בינואר 2012).

עד נקבע בתקנות כי נהג הנדרש לבצע קורס בנהיגה נכונה (בסיסי או ייעודי) חייב לבצעו בתוך שישה חודשים לכל היותר, במקום שנה כיום. אי ביצוע הקורס יוביל לשלילה עד לביצועו. עד כה, נדרשו נהגים אלה לבצע את הקורס בתוך שנה מיום קבלת הזימון לביצוע הקורס.

השר כץ ציין כי התקנה ייאלץ הנהג ל החדשה תאפשר למשרד התחבורה להתמודד טוב יותר עם עבריני תנועה מועדים ותמנע מנהגים אלה להתחמק מאמצעי התיקון בהם הם חייבים.

על פי נתוני משרד התחבורה יש כיום יותר מ- 10 אלפים נהגים שצברו 72 נקודות ויותר וכן יותר מ- 66 אלף נהגים שצברו בין 36 ל- 72 נקודות חובה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}