כ"ג חשון התשפ"ה
24.11.2024

סיכום שנת 2011 - "הקיצוץ בתקציב הורג"

הממשלה כשלה - בשנת 2011 היה היעד הפחתת מספר ההרוגים בכבישים לכ-350, התוצאה הסופית - 381 בני אדם מצאו את מותם בדרכים.

תאונה בבני ברק, צילום: אנשיל בעק
תאונה בבני ברק, צילום: אנשיל בעק



שנת 2011 מסתיימת כשנת כשלון נוספת של הממשלה במלחמה בתאונות הדרכים.

לאחר העלייה דרמטית שנרשמה במספר ההרוגים בדרכים ב-2010, לא חל שיפור משמעותי במספר ההרוגים גם במהלך שנת 2011. שנת 2011 מסתיימת עם 381 הרוגים בכבישים (נכון ליום ד' 28.12.2011 כולל פטירות מאוחרות מעל ל-30 יום), כאשר בשנת 2010 (עד ל-28 לדצמבר) נהרגו בכבישי ישראל מספר דומה של בני אדם - 387 בני אדם.

שמואל אבואב מנכ"ל "אור ירוק" מטעים: "הממשלה, שאימצה השנה את התוכנית הלאומית לבטיחות בדרכים והתחייבה ליעד שיוביל להפחתה של 6% במספר ההרוגים בכבישים - כשלה ולא עמדה ביעדים שהציבה לעצמה. יישומה של התוכנית הלאומית לבטיחות בדרכים, כראוי, אמור היה להביא להפחתה במספר ההרוגים בכבישים לכ-350 ב-2011. אי העמידה ביעד מלמדת על הזנחה של המאבק בתאונות דרכים".

"הסיבה העיקרית לכישלון בהפחתת מספר ההרוגים ב-2011 היא הקיצוץ המתמשך בתקציבים המוקצים למאבק בתאונות דרכים", מוסיף אבואב, "הקיצוץ בתקציב הורג".



ההשוואה המתבקשת בין מספר ההרוגים לגובה התקציב צפה מאליה לנוכח הנתונים הבאים: בשנת 2008 הקצתה הממשלה 550 מיליון ש"ח למאבק בתאונות הדרכים. בשנת 2011 הופחת התקציב ל-323 מיליון שקל, קיצוץ של 227 מיליון שקל. שמשמעותו קיצוץ של 41%! בתקציב המאבק בתאונות הדרכים.

בעקבות ההשקעה במהלך שנת 2008 – ירד מספר ההרוגים בתאונות דרכים בשנת 2009 ב-87 בני אדם לעומת 2008 - ירידה בשיעור של כ-20%.

בשנת 2009 קוצץ התקציב ל-380 מיליון שקל – הפחתה של כ170 מיליון שקל. התוצאה הורגשה מיד, כאשר בין 2009 ל-2010 עלה שיעור ההרוגים בכבישים בכ-8.4%. בשנת 2010 קוצץ התקציב בשנית – קיצוץ שנמשך גם ב-2011 (כ-22 מיליון שקל פחות לעומת תקציב 2010) וכתוצאה מכך, לא חל שיפור משמעותי במספר ההרוגים בדרכים ביחס לשנת 2010.

דו"ח "אור ירוק" - היפגעות בדרכים 2011 :

בסיומה של שנת 2011 נהרגו 381 (נכון ליום ד 28.12.2011) בני אדם בתאונות דרכים בכבישי ישראל. בתקופה המקבילה בשנת 2010 (עד 28 לדצמבר) נהרגו בכבישים 387 בני אדם (כולל פטירות מאוחרות של מעל ל-30 יום).

ב-2011 חלה עלייה של 2% במספר התאונות הקטלניות: 336 בשנת 2011 (נכון ל-25 בדצמבר) לעומת 331 בתקופה המקבילה אשתקד (עד ל-25 בדצמבר 2010).

ב-2011 – חלה עלייה של כ-20% במספר הנהגים שנהרגו בכבישים: 110 בשנת 2011 (עד 25 לדצמבר 2011) לעומת 92 הרוגים בתקופה המקבילה אשתקד עד ל-25 בדצמבר 2010.

ב-2011 – חלה עלייה של 3% במספר ההרוגים בכבישים הבינעירוניים: 230 הרוגים - עד ל-25 בדצמבר 2011, לעומת 223 בתקופה המקבילה אשתקד עד ל-25 בדצמבר 2010.

ב-2011 - חלה עלייה של כ-39% במספר רוכבי האופנוע שנהרגו בכבישים הבינעירוניים: 25 ב-2011 (עד ל-25 בדצמבר 2011) לעומת 18 הרוגים בתקופה המקבילה אשתקד - עד ל 25 בדצמבר 2010.

ב-2011 - חלה עלייה של 36% במספר ההרוגים מקרב הקשישים (גילאי 75-79) - 15 בשנת 2011 (ינואר-אוקטובר) לעומת 11 הרוגים בשנת 2010 בתקופה המקבילה.

ב-2011 חלה עלייה של 50% בבני הנוער ההרוגים (גילאי 15-19) 33 הרוגים ב2011 (ינואר-אוקטובר) לעומת 22 הרוגים בתקופה המקבילה אשתקד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}