כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

העתירות נדחו - אמישראגז ואלקו יקימו את תשתית חלוקת הגז בדרום

העותרות, קבוצת סופרגז ושפיר הנדסה וקבוצת דורגז ואפקון, ישלמו 80 אלף שקל הוצאות למדינה ולגז דרום

  • ב' טבת התשע"ב
צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה הבוקר את העתירה נגד זכייתה של גז דרום, שבבעלות אמישראגז, אלקו וחמו אהרון, במכרז חלוקת גז טבעי בלחץ נמוך באזור הדרום, וביטל את צו הביניים שעצר את הקמת התשתית. העותרות, סופר אנ.ג'י דרום וד. א. השפלה ישלמו כל אחת הוצאות בסך 80 אלף שקל הן למדינה והן לגז דרום.

העתירות הוגשו לפני כשנה, לאור זכייתה של גז דרום במכרז לחלוקת גז טבעי באזור הדרום (אשדוד, אשקלון, קריית גת, קריית מלאכי ושדרות). הצעתה של סופר אנ.ג'י, הקבוצה המשותפת לסופרגז ולשפיר הנדסה, נפסלה בשלב מוקדם על ידי וועדת המכרזים. ד.א. השפלה, קבוצה משותפת לדורגז (מקבוצת דור אלון) ולחברת אפקון תעשיות, שזכתה במקום השני והוכרה כזוכה החליפית, עתרה גם כן לבית המשפט וטענה כי בהצעת החברה הזוכה קיימים פגמים המחייבים את פסילתה. שתי העתירות נדחו, וגז דרום צפויה לקבל בקרוב את הרישיון להקמת תשתית חלוקת הגז ותפעולה למשך 25 שנה מידי שר האנרגיה והמים.

בניגוד לרשת הולכת הגז הארצית, המוקמת ומנוהלת על ידי נתג"ז הממשלתית, תשתית החלוקה בלחץ נמוך מוקמת ומתופעלת על ידי יזמים פרטיים. צרכני הגז המשמעותיים (בעיקר תחנות כח) מתחברים ישירות לרשת של נתג"ז, הפועלת בלחץ גבוה ומחייבת הקמת מתקן הפחתת לחץ (PRMS) באתר הצריכה. תשתית החלוקה בלחץ נמוך מאפשרת לצרכנים מסחריים קטנים יותר (מפעלי תעשייה, בתי חולים, וכו') להסב את פעילותם לגז טבעי, ולהפחית את השימוש בדלקים יקרים ומזהמים יותר. עלות הקמת תשתית החלוקה על ידי קבוצת גז דרום תהיה כ- 106 מיליון שקל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}