כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

"14 מיליון קולות לא כשרים בבחירות ברוסיה

ניתוח סטטיסטי שערך העיתון מצביע על זיופים נרחבים בבחירות ברוסיה, כולל שיעור השתתפות של 100% במחוזות בהן זכתה מפלגתו של פוטין בתמיכה גבוהה מהממוצע

  • ב' טבת התשע"ב
פוטין
פוטין



לפחות 14 מיליון קולות לא כשרים נמנו על תוצאות הבחירות ברוסיה - כך עולה מניתוח שערך העיתון האמריקאי "וול סטריט ג'ורנל". העיתון חשף אנומליות סטיסטיות שלפי דברי מומחים עולות בקנה אחד עם זיופי קולות מצביעים. בסך הכל, הוטלו 65.7 מיליון קולות בהצבעה בבחירות שנערכו החודש, ועוררו זעם ציבורי רחב והפגנות בעקבות החשד לזיופים.

הניתוח בחן את תוצאות ההצבעה ב-100 אלף מחוזות הצבעה. מפלגת "רוסיה המאוחדת" של ולדימיר פוטין זכתה בשיעור תמיכה גבוה בהרבה מסך התמיכה הארצית - 49.3% - בעיקר במחוזות שבהם דווח על שיעור השתתפות גבוה בצורה חריגה, מה שלפי מומחים מעיד על זיוף תוצאות. בנוסף, דיווחו מחוזות רבים על שיעור השתתפות במספרים עגולים של 70%, 75%, 80% ועד 100%. עדויות מהשטח כבר חשפו מקרים שבהם זויפו תוצאות וקלפיות מולאו בפתקי הצבעה שלא על ידי הבוחרים.

ביום שבת האחרון יצאו 100 אלף אנשים לרחובות מוסקווה להפגין נגד פוטין ולדרוש את התפטרותו. פוטין מתכנן לעמוד לבחירות לנשיאות במארס לאחר שכיהן כראש ממשלה במשך ארבע שנים, ולפני כן כנשיא רוסיה במשך שמונה שנים. הקרמלין ומפלגתו של פוטין הכחישו את ההאשמות בזיוף תוצאות הבחירות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}