כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

ברחתם ברוסיה מהגרמנים? מגיע לכם 2,556 יורו

באופן חד-פעמי תעניק גרמניה פיצוי למי שנמלט בשטחי ברית המועצות לשעבר מכוחות צבא הכיבוש הגרמני בזמן מלחמת העולם השניה • בין הזכאים יהודים שנמלטו ממוסקבה ולניגרד

ברחתם ברוסיה מהגרמנים? מגיע לכם 2,556 יורו

במו"מ שהתקיים לאחרונה, הסכימה ממשלת גרמניה לזכות יהודים מבריה"מ שנמלטו מפני כוחות גרמניה במלחמת העולם השניה, בתשלום חד-פעמי של 2,556 יורו.

בעקבות משא ומתן עם ממשלת גרמניה, הודיעה ועידת התביעות על הישגים משמעותיים בקרן הסיוע, שיאפשרו לאלפי ניצולי שואה לקבל פיצוי חד-פעמי. כל השינויים ייכנסו לתוקף ב-1 בינואר 2012.

זכאים כעת לתשלום מקרן הסיוע מי שברחו בין ה-22 ביוני 1941 לבין ה-27 בינואר 1944 מאזורים בבריה"מ שהיו במרחק של עד 100 קמ' מהחזית המזרחית ביותר אליה התקדם הצבא הגרמני (ורמאכט), ואשר לא נכבשו בסופו של דבר.

בין הזכאים יהיו יהודים שברחו ממוסקבה וסטלינגרד, כמו גם כאלה שברחו מלנינגרד לאחר ה-22 ביוני 1941, אולם לפני המצור על העיר, שהחל בספטמבר 1941.

בעקבות הסכם זה יקבלו פיצוי נפגעי רדיפות הנאצים מבריה"מ לשעבר, המתגוררים כיום בישראל, בארה"ב, בגרמניה ובמדינות מערביות אחרות. זוהי הפעם הראשונה שממשלת גרמניה מכירה בסבלם של יהודים אלה, שנמלטו על חייהם, אומר עו"ד מרדכי ציבין.

"יהודים שברחו לפני הגעת הנאצים כדי לא להירצח על ידם, סבלו מעל לכל דמיון", אמר יו"ר ועידת התביעות, יוליוס ברמן. "פיצוי זה לא יוכל לעולם להשיב את מה שהיה ואיננו, אולם זוהי הכרה בסבלם בתקופת המלחמה".

"עבור היהודים בבריה"מ, החיים תחת הכיבוש הנאצי היו גזר דין מוות וודאי. אלה שברחו, כי ציפו שהצבא הגרמני יכבוש את הערים בהן התגוררו יוכרו כעת על ידי ממשלת גרמניה כקורבנות רדיפות הנאצים", אמר רומן קנט, ניצול מחנה אושוויץ, גזבר ועידת התביעות וחבר משלחת המו"מ.

בעקבות הסכם זה יקבלו פיצוי נפגעי רדיפות הנאצים מבריה"מ לשעבר, המתגוררים כיום בישראל, בארה"ב, בגרמניה ובמדינות מערביות אחרות. זו הפעם הראשונה שממשלת גרמניה מכירה בסבלם של יהודים אלה, שנמלטו על חייהם.

טפסי בקשה ופירוט הקריטריונים לקרן הסיוע, כולל פרטים אודות השינוי בקריטריונים נמצאים באתר ועידת התביעות, www.claimscon.org.il. כמו כן, ניתן לקבל את כל הפרטים על ידי פניה למשרדי ועידת התביעות בתל אביב, ניו יורק, או פרנקפורט.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}