כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

אחרי חודשיים: תם הסכסוך בין אסם לחצי חינם, המוצרים יחזרו למדפים

בכיר בענף: "אסם לא התקפלו" • זכי שלום: "גם בני זוג רבים"

  • א' טבת התשע"ב
צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי

כמעט חודשיים אחרי שהתחיל - אסם הודיעה על גמר הסכסוך המסחרי בינה לבין חצי חינם ועל יישוב המחלוקות, וכי בימים הקרובים ניתן יהיה לשוב ולמצוא את כל מוצרי קבוצת אסם במדפי רשת חצי חינם.

"גם בני זוג רבים. לקח חודשיים עד שהשלמנו ובסוף זה נגמר הכי טוב לשני הצדדים", אמר ל-TheMarker זכי שלום, מבעלי 'חצי חינם'. על טענת אסם כי חצי חינם חייבת לה כסף אמר: "אני לא חייב כסף לאף אחד ואם הייתי חייב כסף היו יכולים לתבוע אותי. הסכסוך נסוב גם סביב השתתפות במבצעים. היו לשני הצדדים משקעים וסגרנו הכל בלחיצת ידיים. לשנינו היה קשה אחד בלי השני".

"בכיר בתחום אמרי כי "אסם מספרים שהם לא התקפלו. הם ראו שעם הזמן שלום התחיל למכור מטרנה ולא הסכימו לוותר לו בשום פנים ואופן הפעם. להיפך, הם רק התחילו לתת תנאים מועדפים לרשתות פרטיות אחרות. הערכת המצב של זכי שום לסכסוך נכונה ללפני שנתיים ולא להיום - רמי לוי כבר יותר חזק ממנו והוא בעצמו כבר יצרן ומתחרה ביצרנים".

הסכסוך בין חצי חינם לאסם החל בתחילת נובמבר ומאז ירדו כל מוצרי קבוצת אסם מהמדפים. עם הזמן חזרו למדפים מטרנה וגלידות נסטלה. בתקופה האחרונה ניהל את נושט הסכסוך מטעם אסם דן פרופר, מבעלי אסם, בעקבות העדרו של מנכ"ל החברה גזי קפלן בשל ניתוח שעבר.

הסכסוך האחרון לווה בהתבטאויות חריפות של הצדדים אחד נגד השני - אסם שלחה מכתב חתום על ידי היועץ המשפטי שלה עם דרישה מחצי חינם להחזיר לה כסף שחייבים לה לטענתה, ככל הנראה בסך מיליוני שקלים בודדים ובמידה שלא, יתבטלו ההסכמים המסחריים ביניהן.

זכי שלום, בעלי חצי חינם, אמר ל-TheMarker בתחילת הסכסוך: "שישלחו מה שהם רוצים, אני לא חייב להם כלום" ומסר כי אסם לא הסכימה להשתתף במבצעים של הרשת ולכן הוריד את מוצריה: "כשביקשתי מהם לעשות מבצעים על מוצרים כמו מטרנה, שקדי מרק ופסטה הם ענו בשלילה. הם יודעים לצערי רק להגיד לא. כל המוצרים שהם בחרו להוריד וכל ההוזלות שלהן הן 'חארטה' , לא מורגשות בכיס של הצרכן ונועדו רק להשקיט את המחאה. בסך הכל ביקשתי מהם לעשות מבצעים. אני משרת אותם כל השנה ורציתי לעשות בנובמבר ודצמבר מבצעים עמוקים, כי מדובר בחודשים חלשים. לכן, אמרתי להם, שאם לא ישתתפו הם ירדו מהמדף".

עוד הוסיף אז: "זאת לא בעיה להיות בלי אסם - לכל פריט יש תחליף ואני לא מתרגש מזה. רב הציבור שמדבר על הדיור צריך לראות כמה כסף אסם לוקחים על במבה שעשויה מאוויר. המחירים שלהם מוגזמים לכל הדעות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}