כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

הדרת פני זקנים • החגיגה של נווה שמחה

ערב גיבוש משפחות בשילוב מסיבת חנוכה נערך במעון ההורים נוה שמחה לדיירי הבית ובני משפחותיהם • "כל אחד כאן הוא כמו בן יחיד" • צפו בגלריית תמונות

צילומים: משה גולדשטיין
צילומים: משה גולדשטיין

כנס משפחות מרגש בשילוב מסיבת חנוכה נערך במעון הורים נוה שמחה, לערב זה הוזמנו בני משפחותיהם וקרוביהם של דיירי המעון ובשילובם. נוה שמחה לבשה חג כבר ימים לפני האירוע, דיירי הבית עמלו וסייעו להצלחתו, בבוקר האירוע הסתובבו הדיירים מרוגשים ומאושרים בבגדי חג כשהם מצפים בתחושה עילאית לערב הנפלא.

את המעמד פיארו, הגאון רבי ניסן אהרן טוקצינסקי נשיא נוה שמחה, הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן רבה של מגדל העמק, הרה"ג ר' צבי אריה טוקצינסקי, מנהלה הרוחני של מוסדות 'עץ חיים', הרה"ג ר' נחמן קליין רבה של 'נווה שמחה', הגאון ר' אברהם אביש האגר, ר"מ דכולל פאפא ומוותיקי מגידי השיעורים במעון, סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן, סגן ומ"מ ראש עריית ירושלים הרב יוסף דייטש, יו"ר דירקטוריון 'נוה שמחה' הרב יוסף טוקצינסקי, מנכ"ל נוה שמחה הרב מנחם קליין, והרב שלמה אטיאס מנכ"ל החברה לפיתוח הרובע היהודי

המנחה הרב צבי קליין סגן המנהל, הזכיר בדבריו כי המעמד נערך במסגרת שרשרת אירועים בו מציינת נוה שמחה את 36 שנות קיומו של המעון. ובכדי לשתף את בני המשפחות בהתפתחות המקום ובהשקעה המסורה של צוות נוה שמחה לדיירי המקום,

בפתיחת הכנס כיבד המנחה את אחד מחשובי הדיירים להדליק נרות חנוכה, ומיד לאחריו נשא הגאון רבי ניסן אהרן טוקצינסקי שאמר כי: "עד שלא ראיתי במו עיני לא ידעתי מה המיוחדות של המקום, אלו שנמצאים כאן מקבלים יחס אישי, כמו בן יחיד, לא שמעתי דברים אלו, נוכחתי וראיתי שדואגים בנווה שמחה לכל זקן. המנכ"ל כאן הוא לא רק מנכ"ל, אלא משקיע במסירות נפש עבור כל אחד ואחד כמו אב לבנו.

נציג משפחות הדיירים הרב שלמה אטיאס ציין כי מכיר את נוה שמחה עוד מימות ישיבתו בעירית ירושלים כמחזיק תיק הרווחה, והזכיר בנאומו את מסירות ההנהלה והצוות לכל דייר ומטופל באופן אישי, והודה להם מעומק הלב בשם כל המשפחות. כן ציין, כי אם חלילה קורה שילדים זקוקים להחליט על בית אוהב וחם ליקיריהם, הרי ש'נוה שמחה' הוא המקום...

בשיאו של המעמד הזמין המנחה את אורח הכבוד הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן שליט"א שנשא דברים מרגשים וחוצבי להבות בפני מאות המשתתפים, והרחיב במעלת חג החנוכה ונרותיהם היכולים להצית אור ושמחה בלבבות כל יהודי באשר הוא, ובפרט ילדים להורים השוהים במעון ובאים בחג לשמחם, מקיימים מצוות כיבוד אב ואם בהידור".

בסיום דבריו שיבח הרב גרוסמן את הנהלת נוה שמחה והדגיש כי מכיר מקרוב את ההשקעה המסורה עבור דיירי המקום, הן מבחינה מקצועית רפואית שכל דייר יקבל את הטיפול המתאים לו והן מבחינה תורנית רוחנית משקיע הצוות רבות להמציא פעילות תורנית ענפה.

את המעמד סיים הד"ר צבי דוולצקי מנהל השירות הגריאטרי במרכז לבריאות הנפש בבאר שבע, שמסר הרצאה מרתקת בנושא "להזדקן בכבוד", כששעה ארוכה ריתק את הקהל הרחב במידע חשוב לגיל המבוגר, כיצד לשמור על בריאות הגוף והנפש, ושכיום בהתפתחות הטכנולוגית והרפואית ניתן לעשות רבות בכדי לאזן את הגוף בגיל מבוגר. בסיום ציין דר' דוולצקי כי הוא מכיר היטיב את מוסדות הגריאטריה בארץ וכי 'נוה שמחה' הוא אחד מהפנינות הנפלאות שקיימים.

את הכנס ליווה בפרקי שירה וחזנות מרגשים החזן ר' דובלה הלר, שבין נאום לנאום שר גם שירי אידיש וסחט דמעות מציבור הדיירים המכירים שירים אלו מבית אביהם.

בני המשפחות והדיירים יצאו מהכנס מחוזקים ומרוגשים, והדגישו כי כי ערב הנאה משותפת עם ההורים כבר לא חוו שנים וכי מסיבה זו יישאר חרוט בזיכרונם. הדיירים יצאו מחויכים ומאושרים וציינו כי האירוע הוסיף לבריאותם ולאושרם. במיוחד הבליטו תודתם לעומדים בראש המעון במשך כל השנה יו"ר ההנהלה הרב יוסף טוקצינסקי והמנכ"ל הרב מנחם קליין והעומד לימינו בנו הרב צבי קליין.

בהנהלת נוה שמחה מודים למאות בני המשפחות שהגיעו ליטול חלק בכנס הגיבוש ומציינים בסיפוק רב שערב זה נותן כוח להמשיך ולהתמיד בעבודת הקודש יומם וליל במסירות ובאהבה.

























תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}