כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

מימון הוצאות הביטחון של חברות התעופה יוגדל ל-120 מיליון דולר בשנה

ההוצאה הכוללת של הוצאות אלה נאמדת ב-120 מיליון דולר בשנה, רובן של חברת אל על • הוצאות הביטחון של אל על ייקטנו השנה בכ-6 מיליון דולר

  • ל' כסלו התשע"ב
נתב"ג
נתב"ג

הממשלה אישרה היום (א') את הגדלת חלקה במימון הוצאות הביטחון של חברות התעופה הישראליות. ההוצאה הכוללת של הוצאות אלה נאמדת ב-120 מיליון דולר בשנה, רובן של חברת אל על.

הגדלת השתתפותה של המדינה בהוצאות הביטחון תתבע באופן מדורג. ב-2011 יגדל המימון רטוראקטיווית מ-60% (הקיים עד השנה) ל-65%; ב-2012 תעלה ההשתתפות ל-70%; עם החתימה על הסכם תעופה חדש עם האיחוד האירופאי לפתיחת השמיים לתחרות, תגדל ההשתתפות ל-75%, ואילו עם יישומו המלא של הסכם זה תעלה ההשתפות ל-80% מסך הוצאות הביטחון.

בעקבות ההסכם החדש, דיווחה היום חברת אל על כי הוצאות הביטחון שלה ייקטנו השנה בכ-6 מיליון דולר.

אישור הממשלה התאפשר לאחר שהושג הסכם בין חברות התעופה הישראליות בראשותה של חברת אל על למשרדי האוצר והחוץ על הסדרי העסקתם של עובדי אבטחת התעופה בחו"ל. חברת אל על נותנת שרותי ביטחון לחברות התעופה הישראליות האחרות כמו ארקיע וישראייר.

הגדלת התקציב באה לאחר שחברת אל על הודיעה כי בכוונתה להפסיק מתן שרותי אבטחה לחברות תעופה ישראליות אחרות, וביקשה כי המדינה תיקח על עצמה אספקת שרותים אלה. שר התחבורה, ישראל כץ, תמך בהקמתה של יחידת אבטחה עצמאית חדשה שתיתן שרותי ביטחון לכל חברות התעופה ובכללן אל על; אולם משרד האוצר התנגד לתוכנית. תמיכתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בעמדת שר האוצר, יובל שטייניץ, סיכלה את תוכניתו של כץ.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}