כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

צרות: בית הנשיא הוצף במים

בית נשיא המדינה הוצף במים בעקבות הסופה האחרונה, וכל תשתיות החשמל, המים והניקוז קרסו • הנשיא ייאלץ בקרוב לעזוב את המשכן, בשל שיפוצים המתוכננים בו • צפו בתמונות

ההצפה בבית הנשיא. צילום: יוסף אבי יאיר אנגל
ההצפה בבית הנשיא. צילום: יוסף אבי יאיר אנגל



במוצאי השבת האחרון הוקפצו עובדי בית הנשיא אל ביתו בפתאומיות והתבקשו להוציא את כמויות המים האדירות שחלחלו לדירה.

מתברר כי בעקבות סערת הגשמים והתיישנותן של מערכות התשתית בבית הנשיא, אשר לא טופלו זה כארבעים שנה באופן יסודי, קרסו לפני מספר ימים תשתיות המים והחשמל בדירה ומי הגשמים הציפו אותה.

למקום נגרמו נזקים כבדים שהשביתו כליל את מערכות החשמל, המים והניקוז. המים חלחלו לנקודות החשמל, שקעים, מנורות לקירות הדירה, הציפו את ריצפת סלון האירוח ופינת האוכל ויצרו מפגע בטיחותי מסוכן, שאינו מאפשר המשך המגורים בדירה.

הנשיא פרס מצידו, סרב להתפנות בשלב זה לבית מלון, והוא ממשיך להתגורר בדירה המוצפת.

יצוין כי נוכח פני הדברים קיבלה מנכ"לית בית הנשיא, אפרת דובדבני, החלטה לפיה הנשיא יאלץ להתפנות לדירה חלופית בירושלים החל מהראשון לחודש ינואר. במקביל יחלו עבודות שיקום ותיקון של התשתיות בדירת השרד של נשיאי ישראל.

בבית הנשיא מדגישים כי סדר יומו של הנשיא יימשך כרגיל ופגישות מדיניות, קבלות פנים, ארועים וטקסים ופגישות עבודה יתקיימו באולם בית הנשיא, בטרקלין ובלשכת הנשיא שיחזרו לפעול כרגיל תוך שבועיים.

על מנת לאפשר את שיפוץ דירת הנשיא בחנו בית הנשיא בשיתוף עם מינהל הדיור הממשלתי מספר חלופות לדירה זמנית של הנשיא בירושלים.

הוחלט לשכור דירה בכפר דוד בירושלים, סמוך למשכן הנשיא שתשמש את הנשיא למשך 4 חודשים עד לסיום עבודות השיקום.

יצויין כי חלופת השכרת הדירה הינה זולה משמעותית מהשכרת חדר במלון, ובימים אלו מוקמות סביב הדירה תשתיות אבטחה מתאימות לפעילות הבית ולמגורים עבור הנשיא.

עלות שיקום התשתיות והכשרת דירת השרד במשכן הנשיא לתקני הבטיחות, כולל הנגשתה יסתכמו בכ-2 מיליון שקלים. מאחר ומדובר באירוע ביטוחי הופעלה חברת הביטוח ענבל, אשר מבטחת את הנכס ואשר תממן חלק לא מבוטל מהעלויות הישירות והעקיפות הנגזרות מתיקון הנזק, והוצאת הנשיא ממשכנו. חברת הביטוח ענבל צפוייה לכסות כשליש מהעלויות.

נזכיר כי משכן נשיאי ישראל הוקם ואוכלס לראשונה בתחילת שנות השבעים. תשתיות המים, הניקוז והחשמל שבו נמצאים בתצורתם המקורית, במצב קשה ביותר ועל סף התפוררות וכיום אינם עומדים באף תקן ישראלי כולל תקני כיבוי אש, תקני בטיחות חשמל, תקני בטיחות מפני רעידות אדמה ותקן המחייב הנגשת מבני ציבור בישראל לנכים ולבעלי צרכים מיוחדים.





















תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}