כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

הגעגועים שהביאו לביטול ההדלקה בבית הגרמ"מ הגר

אב"ד ויז'ניץ חרג ממנהגו וערך את ההדלקה בביתו במחיצת בחורים מהישיבה • לאחר הנר הראשון התחרט - והסביר: "זה מזכיר לי את בית אבא. אני לא יכול לעמוד בזה" • ויש גלריה

הרה"צ אב"ד ויז'ניץ במסיבת החנוכה. צילום: יהושע פרוכטר
הרה"צ אב"ד ויז'ניץ במסיבת החנוכה. צילום: יהושע פרוכטר



הרה"צ רבי מנחם מנדל הגר, אב"ד קרית ויז'ניץ, נוהג מאז ומעולם להדליק את נרות החנוכה בביתו, לעיני בני משפחתו בלבד וללא השתתפות של חסידים.

השנה, בצעד תקדימי, החליט הגרמ"מ לבצע שינוי במנהגו. בלילה הראשון של חנוכה, זכו מספר בחורים מהחסידות לעלות לביתו ולהשתתף בהדלקה. מיד לאחרי המעמד, אמרו הבחורים את ה'פשעטיל' העוסק בימי החנוכה.

למחרת, לאחר תפילת שחרית, קרא הגרמ"מ לקבוצת הבחורים שהיו אמורים לעלות אל ביתו ביום השני, ואמר להם כי למרות שהובטח להם שישתתפו היום בהדלקה, הוא מבקש מהם שלא להגיע. "זה מחזיר אותי לימים בהם אבי האדמו"ר היה עורך את ההדלקה, ואני מתקשה להתמודד עם הגעגועים", הסביר.

בתור פיצוי לבחורים שכבר התכוננו למעמד ההדלקה במחיצתו, הודיע כי ישוחח עימם בענייני חנוכה, ואף יבחן את ידיעותיהם בדיני ומנהגי החג ובתשובות על קושיית ה'בית יוסף'.

היום (ב'), נר שישי, התקיימה בהיכל בית המדרש הגדול ויז'ניץ ברחוב שלמה המלך מסיבת חנוכה למאות ילדי הת"תים של ויז'ניץ מבני ברק, אשדוד ואלעד.

'בחדרי חרדים' מגיש: גלריה מרהיבה מהמעמד











































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}