כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

"סוד קיומנו - התבדלות מוחלטת מהעולם החילוני"

בעקבות ניסיונות של גורמים שונים לחולל מהפכה במסורת עולם הישיבות, יוצא הגרי"ש אלישיב במכתב חסר-תקדים: "יש למחות מפני המגמות לשלוח יד בפך השמן הטהור"

הגרי"ש אלישיב. צילום: יעקב כהן
הגרי"ש אלישיב. צילום: יעקב כהן



בעיתון 'יתד נאמן' מתפרסם הבוקר (ג') מכתב נדיר מהגרי"ש אלישיב כנגד ניסיונותיהם של גורמים שונים המבקשים לנתק את אברכי הכוללים מתלמודם ולשלב אותם בשירות לאומי, אזרחי וצבאי ובמוסדות אקדמיים.

להלן מכתבו של הגרי"ש אלישיב:

"באשר סוד ויסוד קיומו של עולם התורה וציבור היראים הוא בחיי תורה ויראה על טהרת הקודש, מתוך התבדלות מוחלטת מכל חיי ומושגי העולם החילוני של פורקי עול תורה, על כן יש למחות ולהזהיר מפני כל מיני מגמות מבחוץ לשלוח יד בפך השמן הטהור, שמייסדים 'מסגרות מיוחדות לחרדים' שיהיו תחת שליטתם המלא ועל-פי רוחם, ובכלל זה כל מיני מסגרות ומסלולים של שירות לאומי, אזרחי וצבאי, שתכליתן ליצור מקומות מיוחדים שמגבשים קיבוץ של חרדים הכפוף לפורקי עול, לשליטתם ולתרבותם.

"וכן מעודדים כל מיני מכונים ומכללות להכשרה ולימודים חיצוניים של תארים ותעודות ושל לימודי אקדמיה וכו', אשר יכניסו שאיפות זרות מבחוץ, ובידוע כמה נלחמו גדולי ישראל זצוק"ל נגד כל 'מוסד לימודים חרדי' שמיועד ללימודים כאלה, והוקיעוהו אל מחוץ למחנה.

"ובפרט שמודיעים בגלוי שמטרתם בכל מגמות אלו לעשות שינוי הרוח והמהות של הציבור החרדי, ולפעול להחדיר כל מיני שאיפות אחרות, לאומיות ומשכיליות, אשר לא שיערום אבותינו ולעשות השתלבות והתחברות עם חיי החילוניות ועם תרבות אנשים חטאים.

"ועל כן יש לקרוא אל תלך בדרך איתם מנע רגליך מנתיבותם, ועם שונים אל תתערב. אלא אך ורק בדרך המסורה לנו מדור דור, לעשות רצון אבינו שבשמים שהבדילנו מן התועים ונתן לנו תורת אמת וחיי עולם נטע בתוכנו".

ראשי הישיבות שקיבלו מהגרי"ש את המכתב, אמרו כי מדובר במכתב היסטורי בעל משמעות עצומה לשעה ולדורות - על חובתו המתמדת של הציבור החרדי להישמר מכל פרצה חיצונית.

,





תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 61 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}