כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

הרב אמנון יצחק: "אולי אריץ מפלגה פוליטית" • וידאו

הרב אמנון יצחק התראיין לעיתונאי גיא לרר מערוץ 10 והודיע: "אני שוקל להריץ מפלגה - לפי סקרים שערכנו, היא תשיג בין 9 ל-17 מנדטים" • צפו בריאיון המרתק

הרב אמנון יצחק. צילום: ערוץ 10
הרב אמנון יצחק. צילום: ערוץ 10



גיא לרר, איש תקשורת חילוני ומגיש התוכנית 'צינור לילה' בערוץ 10, הגיע באחרונה לאחד מהרצאותיו של הרב אמנון יצחק וניהל עמו דיאלוג.

הדיאלוג תועד על-ידי צלם ערוץ 10, באישורם המוקדם של אנשי הרב יצחק.

בתחילה הציג עצמו גיא לרר ואמר: "אני מהטמבלוויזיה" - וזכה לתשובה: "אני אמנון יצחק מבני ברק עם האנטנה".

בין השניים התפתחה שיחה רגועה שעסקה באינטרנט, התביעה שלדברי הרב מתוכננת נגד רפי גינת ולינוי בר גפן, והאפשרות שירוץ לפוליטיקה.



לרר שאל את הרב, מדוע אינו מתראיין בכלי התקשורת אם הוא יכול לעורר שינוי?

הרב אמנון: "אין לי אמון בתשקורת, אני סבלתי מרורות מאלו שראו בי סיכון לחברה הישראלית. בפרט שהריאיונות הללו הם ערוכים ולא נעשים בשידור חי. אם יתנו לי שלוש שעות בשידור חי, אני אוכל לענות גם לפרופסורים ודוקטורים שיביאו מולי".

לרר תהה על אתר האינטרנט המפותח שהקים הרב ושאל: "האם אתה פונה דרך האינטרנט כי אין ברירה אחרת?".

הרב השיב: "באותם כלים שניתן להרוס ניתן לבנות, באותם כלים שניתן לשקר ניתן גם לומר את האמת, ואנחנו משתמשים בכלים הללו כדי לתקן את העיוות ולומר את האמת".

בהמשך השיחה הביע לרר את התרשמותו מהיקף פעילות הרב באינטרנט, ושאל אותו: "מה הדבר הבא באינטרנט?".

הרב השיב תשובה מפתיעה: "אנחנו יוזמים פייסבוק של ארגון שופר, בלי אפשרות של לכלוך, תמונות או דברים פסולים אחרים. שם כולם יוכלו להתחבר אחד עם השני וללמוד תורה".

אחר עברו השניים לדבר על עמיתיו של גיא לרר בתקשורת, רפי גינת ולינוי בר גפן, שפרסמו בעבר תחקירים על הרב אמנון יצחק, ולטענתו לא העניקו לו את האפשרות לתגובה הולמת. הרב אמנון אמר: "רפי רפי, אווווו אני הכנתי לו תביעה של מיליון שקל", והוסיף: "הם התעללו בי ללא מתן תגובה הולמת. כשהתביעה תתבשל, כולם יריחו אותה בצורה טובה".

ולרר שאל: "אם לרב יש כה השפעה גדולה, מדוע לא תרוץ לפוליטיקה?".

הרב ענה: "יש אישור מגדולי ישראל בעת הזו ללכת על מהלך כזה, וזאת בגלל הסכנה מההקצנה והכללה שיש בתקופה האחרונה, ולצערנו אין מי שיילחם את המלחמה שלנו. הזמנו סקר של משרד יוסי שריד שבו השתתפו 1500 איש, והתוצאות היו 9 מנדטים מינימום ו-17 מנדטים בספק, תלוי במצב".

הרב אמנון הדגיש כי הוא כמובן לא יהיה בתוך המפלגה אלא היא תרוץ מטעמו.

בסיום ההרצאה וסבב השאלות חזר הרב לשוחח עם לרר: "ראיתי שהרב מחלק ברכות. אולי ברכה קטנה לערוץ 10?". הרב אמנון: "אתה חייב להישאר שם? אני יכול לגייס אותך אלי, מה שמך? אני אברך אותך!"

לרר ניסה לדחוק ברב לברך את הערוץ וענה: "גיא בן ערוץ 10".

לבסוף הרב ברך את גיא בן רות והוסיף: "אני מודה לערוץ 10 בחלק של 'צינור לילה' שהציג אותי באופן חיובי מידי פעם". בסיום אמר: "הערוץ לא ייסגר, יש לי הפתעות עבורך".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 58 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}