כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

הצעת פשרה לבלימת החוק נגד השחיטה הכשרה בהלונד

לקראת דיון בבית העליון של הסנאט בהולנד הודיעו 62 מהחברים כי לא יתמכו בחוק שאושר בבית התחתון • לפי הצעת הפשרה, עד שינוסחו מסקנות ועדה שתקום, יוקפאו הליכי החקיקה בבית העליון

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה



שר החקלאות והמסחר של הולנד, הנק בלקר, הודיע על הצעת פשרה בניסיון להדוף את הצעת החוק נגד השחיטה הכשרה ועם זאת למנוע את העימות בין הבית התחתון והעליון של הסנאט, ולרצות את המפלגה לזכויות בעלי החיים והארגונים השונים שיזמו את הצעת החוק.

על פי ההצעה, תוקם ועדה שתנסח תקנות להידוק הפיקוח על השחיטה, כאשר מחד לא תפגע השחיטה הכשרה, ומאידך תהיה מקובלת על הארגונים שיזמו את הצעת החוק.

עד אז יוקפאו הליכי החקיקה בבית העליון של הסנאט ההולנדי.

לפני כחצי שנה אישר הבית התחתון של הפרלמנט בהולנד הצעת חוק האוסרת על ביצוע שחיטה כשרה, מבלי שקודם לכן תינתן לבהמה מכת חשמל להימום. הצעה זו עברה ברוב של 116 תומכים מול 30 מתנגדים, אולם על פי החוקה בהולנד, החוק לא יכול להיכנס לתוקפו בטרם יאושר על ידי הבית העליון של הסנאט.

בשבוע שעבר קיים הבית העליון דיון של 16 שעות, כשבסיומו הודיעו 62 מתוך 75 חברי הבית כי יתנגדו להצעת החוק בהצבעה שאמורה הייתה להתקיים השבוע.

מרבית חברי הסנאט, ובהם חברי המפלגה הסוציאליסטית, הודיעו כי שינו את דעתם בעקבות מכתבם של 12 חברי קונגרס אמריקנים, שגויסו לקרב לבלימת החוק.

במכתב ששיגרו לנשיא הסנאט ההולנדי, הביעו חברי הקונגרס את דאגתם מההשלכות הישירות של החוק על כמיליון המוסלמים ו-50,000 היהודים הגרים בהולנד. "חרם על שחיטה יגביל ויפגע בחופש הדת ברחבי הולנד ויעמיד בספק באופן חד משמעי את ערכי הדמוקרטיה וחופש הדת אשר כה יקרים לאומה שלנו ושלכם כאחד" – כתבו 12 חברי הקונגרס.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}