כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

כלה נהרגה בתאונה • בני משפחתה נפצעו קשה

טרגדיה במקסיקו: בני משפחת אורפלי שנסעו ברכבם המשפחתי - נקלעו לתאונת דרכים קשה • רות, בת ה-17, כלה בתקופה אירוסיה - נהרגה • בני המשפחה הובלו להלוויה באלונקות

כוחות הצלה במקסיקו. צילום ארכיון
כוחות הצלה במקסיקו. צילום ארכיון

טרגדיה קשה פקדה השבוע את הקהילה היהודית במקסיקו: כלה הנמצאת חודשים ספורים לפני חתונתה – נהרגה בתאונת דרכים מזעזעת בה נפצעו כל בני משפחתה. משפחות רבות השוהים בימים אלו בחופשות מתוכננות – אורזים את חפציהם וחזרו לבית בכדי להשתתף עם בני המשפחה באבלם הכבד.

הסיפור החל ביום חמישי האחרון בשעת בוקר מוקדמת: בני משפחת אורפלי, מעמודי התווך של הקהילה היהודית במקסיקו יצאו ברכבם המשפחתי לכיוון העיר סאן אנטוניו לצורך קניות לחתונת רות, בתם בת ה- 17.

הנסיעה אמורה לארוך יממה שלמה, ותנאי מזג האוויר הקשים, הקשו על הנסיעה. במהלך הנסיעה הארוכה נאלצו בני המשפחה לעצור כמה פעמים זאת בשל הערפל הכבד שהשתלט על הכבישים רחבי הידיים.

ביום שישי בשעה 8:00 בבוקר, כשהאור נראה בקצה המנהרה, ובני המשפחה כבר ראו את אורות העיר המיועדת, נתקל הרכב המשפחתי במכשול שהונח על הכביש. אבי המשפחה שנהג ברכב, ניסה לעצור בצד, אך התדרדר לתהום של 4 מטרים.

כוחות ההצלה שהגיעו למקום, הבחינו כי הרכב התהפך מספר פעמים לפני שנעצר סופית.

כתוצאה מכך, כל הנוכחים ברכב, שלושת האחים, שתי הבנות וההורים נפצעו בדרגות שונות מקל ועד קשה. מי שנפצעה בדרגת הפציעה הקשה ביותר היא הכלה רות, שאמורה להינשא בעוד כחודשיים.
כוחות הצלה בליווי מסוק פינו את בני המשפחה לבית החולים הסמוך שם קיבלו את סיוע רפואי מיידי.

כשהגיעו לבית החולים נאלצו הרופאים לקבוע את מותה של רות.

המשטרה דרשה לנתח את גופתה של רות ז"ל אך מאמצים של עסקנים בקהילה היהודית מנעו את הנתיחה.

הלוויתה של הבחורה רות אורפלי בת ה-17 התקיימה אתמול (א) במקסיקו.

אמה שנפצעה באורח קשה הובאה על ידי צוות רפואי להשתתף בהלוויה כשהיא שוכבת על אלונקת בית החולים ומחוברת לאינפוזיה. שאר בני המשפחה השתתפו גם הם בהלוויה כשכל אחד סובל מפציעות בדרגות שונות, בניהם גם שברים באזורים בגוף.

תקופה זו במקסיקו נחשבת לתקופה בה רוב הקהילה יוצאת לנופש בערים קרובים או במדינות אחרות.

"הרבה אנשים חזרו למקסיקו כדי להשתתף באבל הכבד של המשפחה, גם אלו שלא חזרו מקיימים מנייני תהילים ותפילה לעילוי נשמתה של רות ולרפואתם של כלל בני המשפחה. גם במקסיקו עצמה מתפללים. זאת טראומה שרבים לא יכולים לשכוח ממנה", אמר תושב בקהילה היהודית שנמצא בימים אלו בארץ בשיחה עם 'בחדרי חרדים'.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}