כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

האדמו"ר מבעלזא: "במקום לריב - בנו עוד ישיבות"

במעמד הדלקת נר חנוכה נשא האדמו"ר מבעלזא דברים אקטואלים • "לא ננצח את הרוע באמצעות מחלוקת וריב כי אם באמצעות בניית ישיבות ומוסדות תורה נוספים"

האדמו"ר מבעלזא. צילום: 'בחדרי חרדים
האדמו"ר מבעלזא. צילום: 'בחדרי חרדים

לאחר מעמד הדלקת נר חנוכה הערב (א) בהיכל א'גרוייסע שטוב' בקרית בעלזא בירושלים, דיבר האדמו"ר מבעלזא בעניני היום.

האדמו"ר הסביר את הפסוק 'וכל קרני רשעים אגדע תרוממנה קרנות צדיק', שעיקר הנס היה שהיוונים הובסו בכך שהתגדל והתקדש שמו של עם ישראל ברבים.

בהמשך ביאר האדמו"ר את מחלוקת בית שמאי ובית הלל: בית שמאי סוברים שצריכים לעשות זכר ל'וכל קרני רשעים אגדע' ולכן פוחת והולך במספר הנרות, ובית הלל סוברים שצריכים לעשות זכר ל'תרוממנה קרנות צדיק' ולכן מוסיפים בנרות.

"אנו פוסקים הלכה כמו בית הלל", אמר האדמו"ר, "ומכאן למדים שיש לשים דגש על רוממות קרן הקדושה.

"להתחכך עם הרשעים לא כל אחד מסוגל לזה", אמר האדמו"ר, "לא לכל אחד יש את הכוח לזה ולא כל אחד יכול להצליח, אבל באם יתרומם קרן הקדושה אזי בוודאי ייגדע ויכלה קרן הרשעה".

"זה שייך גם בדורנו", הוסיף הרבי, "אנו יכולים להרים את קרן הקדושה: לבנות עוד ישיבות, תלמודי תורה, כוללים ובתי חינוך לבנים ובנות, ואנו מקווים שבזכות זה נשבור את הצד השני, ולא כמו אלו שיש להם טעות וחושבים שהעיקר שצריכים להכות ולריב עם השני".

האדמו"ר הוסיף שגם אצל אברהם אבינו שלחם עם המלכים וניצחם, הייתה מחלוקת, ומטרתו הייתה להרבות את קרן הקדושה, ובגלל זה ראו את גדלותו וכוחו שיוכל לשבור את הרשעים.

לסיום בירך האדמו"ר ש"יתרומם קרן הצדיקים והעוסקים בתורה, ויקויים הפסוק 'וכל קרני רשעים אגדע' שלא יהיה להם שום שליטה ויישברו לגמרי.

"השי"ת יעזור שנזכה שהאור של חנוכה ילוו אותנו משך כל השנה ושנזכה ל'אור חדש על ציון תאיר ונזכה כולנו יחד במהרה לאורו', ושיתרומם קרן התורה וקרן ישראל במהרה", סיים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 48 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}