כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

איך יוביל הגינוי לשחרור מוקדם של יונתן פולארד?

ממשלת ארה"ב גינתה החלטה קובנית שלא לשחרר אסיר יהודי-אמריקני • המטרה לשחרור פולארד ל'בחדרי חרדים': "מקווים שהגינוי יוביל להבנה שיש לשחרר את פולארד"

יונתן פולארד. צילום ארכיון
יונתן פולארד. צילום ארכיון

האם גינוי של ארצות הברית יביא להתקדמות בשחרור יונתן פולארד מכלאו?

השבוע גינתה ארצות הברית את החלטת קובה לא לשחרר אלן גרוס, אזרח היהודי- האמריקני הכלוא בשטחה, במסגרת החנינה ההמונית של 2,900 אסירים שניתנה בעקבות ביקורו הצפוי של האפיפיור במדינה המסוגרת.

במטה למען שחרורו של פולארד קראו את הודעת הגינוי – ואמרו בתגובה לאתר 'בחדרי חרדים': "אנחנו מקווים שמכלול קווי הדמיון בין המקרים יגרום לשחרורו המהיר של יונתן".

גרוס, יהודי-אמריקני בן 62, נידון ב-2009 ל-15 שנות מאסר בגין ריגול.

גורם בממשלת ארצות הברית ציין כי האכזבה מההחלטה קשה במיוחד נוכח מצבו הבריאותי המידרדר של גרוס.

אך מה בעצם ההבדל בין גרוס לפולארד שם ארה"ב לא ממהרת לשחררו?

עדי גינזבורג מהמטה לשחרורו של פולארד אומר ל'בחדרי חרדים': "הדבר הראשון שחשוב לנו לומר בעקבות פנייתכם היא שאנחנו לא באים לגמד שום עוול אחר שנעשה ליהודי אחר בעולם, אנחנו בטוחים כי מה שנעשה לאלן גרוס הוא דבר חמור מאד ועל כן הוא צריך להיות משוחרר מיידית".

גינזבורג אף מאשר כי קווי הדמיון בין המקרים הוא דומה. גם הידרדרותם של השניים במצב הבריאותי, גם ההאשמות בריגול לטובת מדינה אחרת ועוד דברים נוספים. "יש סיבות רבות שמצדיקות את שחרורם של השניים וכמו שהופתענו לראות את ארה"ב מגנה את החלטת קובה כך אנחנו מקווים להיות מופתעים כשיונתן ישתחרר במהרה".

גינזבורג אף מציין כי מצבו הבריאותי של פולארד מידרדר, ואף רעייתו אסתר פולארד חלתה במחלה קשה בחודשים האחרונים. "נשיא ארה"ב קיבל אין-ספור פניות בחודשים האחרונים גם מבכירים אמריקאנים לשחרר את פולארד ואנחנו מקווים שגינוי ההחלטה של קובה מצד ארה"ב רק תתרום לנושא".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}