כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

בן הישיבה החשוד ביידוי אבנים - שוחרר למעצר בית

שוחרר למעצר בית, בן ישיבת סלונים החשוד ביידוי אבנים על אוטובוס במאה שערים • השופט שוכנע שהצעיר אינו מסוכן לציבור אך דרש ערבות • עוה"ד: "החיכוכים בירושלים השפיעו"

רגע המעצר. צילום: מהיר חימה, BBM
רגע המעצר. צילום: מהיר חימה, BBM

אחרי יותר משבוע במעצר, שחרר היום (ה) בית המשפט השלום בירושלים את בחור הישיבה בן ה-17, חסיד סלונים, שנעצר ביום רביעי שעבר בחשד שיידה אבנים לעבר אוטובוס בשכונת מאה שערים.

ביום רביעי שעבר, סמוך לשעה 14:00, נעצר הצעיר לאחר שלפי עדות המשטרה יידה הצעיר אבנים לעבר אוטובוס, לעיני בלשי המטרה.

הצעיר הכחיש את האשמה וטען שהיה בדרכו לביתו: "הוא הלך בשכונה ועשה את דרכו הביתה חזרה מהישיבה כדי להביא כביסה הביתה ולבקר אותנו", אמר השבוע אביו בשיחה עם 'בחדרי חרדים'.

בית המשפט האריך את מעצר הצעיר עד היום, עד לקבלת תסקיר קצין שירות המבחן שיאשר אם ניתן לשחרר את הצעיר ואם אינו מסוכן לציבור.

אתמול (ד) הוגש התסקיר לבית המשפט אך השופט עודד שחם הבהיר שהתסקיר אינו ברור וחד משמעי וכי מתוך התסקיר הוא לא יכול להבין האם הצעיר מסוכן לציבור או לא.

עו"ד של הבחור, גיל דחוח, ערער על ההחלטה בבית המשפט המחוזי אך הערעור נדחה בשל הודעת השופט שיקיים דיון נוסף בהשתתפותו של קצין שירות המבחן.

קצין שירות המבחן הגיע היום לדיון בבית המשפט כדי להשתתף בדיון והביע תמיהה על בקשת בית המשפט לזמנו למרות שלדבריו, התסקיר אותו כתב, מפורש ומפורט. הוא הבהיר שהצעיר אינו מסוכן לציבור והשופט החליט לשחרר את הצעיר למעצר בית.

הבחור ישהה במעצר בית לשלושה שבועות אצל דודתו בבני-ברק בערבות צד ג' ובהפקדה של 5,000 שקל.

בתום התקופה, יוגש תסקיר נוסף שיקבע אם יוכל להשתחרר לגמרי, אך בכוונת עורך דינו להגיש ערעור הכולל ראיות נוספות ולדאוג לשחרורו המיידי.

"ירושלים הפכה להיות עיר של אבן", אמר עו"ד גיל דחוח ל'בחדרי חרדים', "כל אבן שנזרקת בעיר גורמת ללב השופטים להתקשות כאבן. זו החלטה שהייתה צריכה להתקבל מוקדם יותר. אין ספק שהתקופה הרגישה במאה שערים ובירושלים בכלל, השפיעה על השופטים ועל התנהלות המשטרה".

אביו אמר במהלך השבוע כי בנו "בחור נפלא, נחבא אל הכלים, עושה מה שצריך וכעת אני גם מגלה עוד כמה דברים: הוא פועל מתוך גבורה ואמונה רבה, למרות הימים הקשים שעוברים עליו. הוא מדבר עם הרבה ביטחון ואמונה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}