כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

בית שמש: ירק על אישה ושוחרר על-ידי השופטת

העצור, הנמנה על חוגי ה'קנאים', סירב להזדהות ולהשיב לשאלות החוקרים כחלק מ"האידיאולוגיה האנטי-ציונית" • עורך-דינו: "יש בעיה במשקל הראיות"

'חגיגות' הקנאים. צילום אילוסטרציה
'חגיגות' הקנאים. צילום אילוסטרציה



בית משפט השלום בבית שמש שחרר היום (ה') את מנחם מאנס סימון, תושב העיר הנמנה על חוגי ה'קנאים', שנעצר בחשד שירק לעבר נערה שעברה ברחוב.

השופטת החליטה על שחרורו למרות דרישת המשטרה להאריך את מעצרו ב-4 ימים נוספים.

אמש (ד') נעצר סימון בעיר מגוריו והמשטרה הציגה בפניו את החשדות נגדו.

במהלך הלילה הוא שהה במעצר ונחקר.

כחלק מאידיאולוגיית חייו הוא סירב להזדהות ולשתף פעולה עם המשטרה אותה כינה "ציונית".

עורך דינו יאיר נהוראי אמר במהלך דיון הארכת מעצרו: "החוק לא מאפשר לעצור אדם בגלל אי שיתוף פעולה. חוסר השיתוף פעולה שלו הוא מסיבות דתיות ואורח חייו. זכות השתיקה לא אמורה לשחק לרעתו. יש גם בעיה במשקל הראיות. כל הצרכים של החקירה ימולאו עד הסוף. בכל פעם שיתבקש, מרשי יגיע לחקירה".

השופטת חגית מאק-קלמנוביץ קבעה בדיון כי המעשה של יריקה בפניה של אישה הוא פסול ומכוער, "אולם כידוע מעצר אינו מהווה מקדמה על חשבון העונש. אם יש צורך של עריכת מסדר זיהוי, ניתן לבצעה גם כעת", אמרה בדיון.

בהחלטתה הסופית קבעה כי המשטרה תשחרר את העצור עד היום בשעה 20:00 ולאחר מכן ישוחרר בתנאי התחייבות עצמית וערבות צד ג' של שני ערבים בסכום 5,000 ₪ כל אחת.

"אם המשטרה לא תבצע פעולות חקירה עוד היום, ניתן לשחרר את החשוד בשעה מוקדמת יותר", קבעה השופטת.

שמוליק בן רובי דובר משטרת ירושלים מסר בשיחה ל'בחדרי חרדים': אמש בשעות הערב סמוך לבית הספר 'אורות' בבית שמש ירק אדם לעבר אשה כבת 42 שחלפה ברחוב. האשה הגישה תלונה במשטרת בית שמש.

לאחר מאמצים מודיעיניים הצליחה המשטרה לעלות על עקבותיו של היורק, והוא נעצר לחקירה, הבוקר הוארך מעצרו עד הערב בשעה 20:00 אז יובא לבית המשפט שם נבקש את הארכת מעצרו. לאחר מכן נגיש נגדו כתב אישום.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}