כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

השר כץ בשומרון: "אם תקום ממשלת חמאס - נספח את יש"ע"

שר התחבורה ישראל כץ, ביקר בקרני שומרון, חנך כביש פנימי וזכה לחיבוקים ותעודות הוקרה מהמתיישבים • הכריז: "אם תקום ממשלה פלסטינית עם החמאס, יש להחיל את הריבונות הישראלית על יש"ע"

השר כץ בשומרון:  "אם תקום ממשלת חמאס - נספח את יש"ע"
באדיבות מועצת קרני שומרון

בטקס חגיגי במרכז התרבות של קרני שומרון, העניקו הערב (ה') הנהלת מועצת יש"ע וראשי הרשויות ביהודה ושומרון לשר ישראל כץ, את אות יקיר ההתיישבות, על פועלו בתחום התחבורה והבטיחות בדרכים.

השר כץ פתח את ביקורו בקרני שומרון בחנוכת כביש פנימי חדש ביישוב ונטיעת עץ בכניסה למרכז התרבות החדיש שלו. כן הדליק נר שלישי של חנוכה בפני מאות אורחי הטקס. "החשמונאים הבינו שכשאין לך ריבונות מדינית אין לך חופש דת, וכשזה התברר הם קמו וזכו חזרה בריבונות. אתם המתיישבים ממשיכי דרכם של המכבים ואנו מחזקים אתכם", אמר השר.

"בדרך לכאן התעדכנתי אודות הפגישה בין יו"ר הרשות הפלסטינית וחאלד משעל מחמאס, אותו ארגון שחגג לא מזמן את רציחתם של 1,365 יהודים ב-24 שנות קיומו.

לא שמעתי מאז ימי הנאצים על מי שחוגג רצח יהודים. אותו אבו-מאזן מחבק קרוב קרוב את אותו משעל ואני אומר חד משמעית: אם הדבר יקרה ויקימו ממשלת רצח בע"מ, מדינת ישראל חייבת באותו רגע לנתק כל מגע מהישות הזאת ולהחיל את הריבונות והחוק הישראלי עלהחיל ריבונות ל כל ההתיישבות היהודית ביו"ש. בדרך לכאן גם הנחיתי את רכבת ישראל להאיץ את תכנון הרכבת מראש העין לאריאל ותפוח כדי לאפשר בהקדם האפשרי ליהודי יו"ש תוספת תנועה, תוספת בטיחות וקשר יומיומי עם כל חלקי מדינת ישראל, וכל שר ראוי שיעשה את אותו הדבר בדיוק".

ראש המועצה המארחת, הרצל בן ארי, העניק לשר כץ תעודת אזרח של כבוד ואמר כי "כמו בימים ההם, גם בזמן הזה ממשיכות אומות העולם ולצערנו גם כאלה בתוכנו להציגנו ככובשים וכגזלנים. רק אתמול גינתה מועצת הביטחון את הבנייה ביהודה ושומרון, וכדי לגרש את החושך הזה, עלינו פשוט להדליק אור, ושר התחבורה ישראל כץ מאיר את יש"ע בהרבה מעשים טובים".

ותיק ראשי הרשויות ביש"ע, ראש עיריית אריאל רון נחמן, אמר לשר כץ: "מה שלא נעשה 25 שנה, עשית בתקופתך כשר התחבורה. אני מצדיע לך על אומץ הלב הציבורי שאתה מפגין, בשם כל ראשי הרשויות לדורותיהם".

יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין, העניק לשר יחד עם ראשי הרשויות את תעודת יקיר ההתיישבות, ואמר: "מרגע שהשר נכנס לתפקידו, הוא פועל במקצועיות וביוזמה למען התחבורה ולמען הצלת החיים. גם בימים הרעים שבהם ממשלת ישראל אסרה, לבושתנו, על בניית בתי יהודים ביו"ש – כבישים המשיכו להיסלל".

בהתייחסו למגעים המתנהלים עם המדינה בנוגע להסדרת רמת גלעד, הנמצאת בשטחה של קרני שומרון, אמר דיין: "אני מסתובב בימים האחרונים בהרגשה מקוממת שאותה אצילות שמפגינים משה זר ומשפחתו בבואם להסדיר את הסוגיה, לא נענית מידה כנגד מידה ע"י ממשלת ישראל ופרקליטות המדינה. אפילו ברגעים אלה נעשים ניסיונות לשים מקלות, וחבל, אך אין לי ספק שלא ירחק היום ונחנוך במקום שכונת קבע גדולה ומפוארת".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}