כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

ביבי מצטרף לטרנד: "לא להפלות נשים"

בנימין נתניהו הדליק נרות חנוכה בלשכתו ואשה הוזמנה לשיר בפני הנוכחים • הצהיר: "המרחב הציבורי צריך להישאר פתוח" • וגם לבני הצטרפה להסתה: "ניאבק בחושך"

בנימין נתניהו. צילום: יעקב כהן
בנימין נתניהו. צילום: יעקב כהן



הטרנד הלאומי בנושא "הדרת נשים" ממשיך לצבור תאוצה, כשהוא סוחף אחריו גם את ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

על פי המסורת המקובלת במשרד ראש הממשלה, הדליק שם הערב ראש הממשלה נר שלישי של חנוכה יחד עם עובדי משרדו.

הדר כהן, אחת מעובדות המשרד, נבחרה לשיר וראש הממשלה דאג להעביר את המסר: "חג שמח לכולכם. חג החנוכה הוא חג אורים. זהו חג של שמחה וחג של אחדות.

"בחג הזה אנחנו זוכרים שאנחנו צריכים להתעקש על מה שמאחד אותנו, ולהימנע ממה שמפלג אותנו. אחד הדברים שמאחדים את עם ישראל זה העיקרון שהמרחב הציבורי שלנו יישאר פתוח לכולם ללא אפליה, לא לגברים ולא לנשים. כולם יחד. חג שמח לכם".

כך ביבי צילום: כך ביבי
כך ביבי 'שומר' על המרחב הציבורי. צילום: אבי אוחיון לע"מ


לבני מגרשת את החושך

אתמול הייתה זו לבני שעבירה את המסר והשתתפה בצעדה מבית המשפט העליון ועד לכנסת. תחת הכותרת "באנו חושך לגרש" - עם לפידים בידי הצועדים.

לבני אמרה כי, "כל אלו שבאו היום להילחם איתנו לא באו להילחם רק עם הנשים, אלא עם כל אזרחי מדינת ישראל, שלא יתנו לחושך להאפיל -בהתחלה על הכנסת ואחר כך על הציבור כולו. אנחנו נמשיך להיות האור בתוך האפלה הגדולה שמנסים להפיל על מדינת ישראל. לא נשב באוטובוס מאחור אלא ננהג באוטובוס, נמשיך לשיר איפה שאנחנו רוצות, נמשיך לדבר על מה שאנחנו רוצות ונמשיך להיאבק כולנו, אזרחי ישראל, על פניה של המדינה.

"לא ניתן לאלו שרוצים להטיל עלינו חושך, אימה ופחד לנצח. אנחנו ננצח", אמרה לבני.

אחר כך, בכנס חירום שנערך בכנסת אמרה כי "אנחנו נהיה נושאי הלפיד של הנאורות, של הליברליות, של ישראל היהודית והדמוקרטית כאשר הערכים האלו משתלבים זה בזה ולא מתנגשים אחד בשני".

באירוע נכחה גם טניה רוזנבליט. לבני התייחסה אליה ואמרה כי "גם טניה נמצאת כאן, שמצאה עצמה בעין הסערה כאשר עלתה לאוטובוס. יש לה אומץ לב ורצון לנהל את חייה בלי שיכתיבו לה אותם – זה אומץ לב שכל אזרח ואזרחית בישראל צריכים לגלות מול הגל הזה. גם אם כולנו נזעקים מכל אירוע שקורא בנפרד – יש נקודות שמחברות את הגל הזה. יום אחד לנשים אסור לשבת מלפנים באוטובוס, יום אחר למדעניות אסור לעלות לבמה לקבל פרס, זה ממשיך בפעילות נגד מיעוטים, בהקטנת בית המשפט העליון ועד הרמת בלוק על ראש של סמח"ט. הכול קשור – זו אידיאולוגיה קיצונית שבחלקה מבקשת לכפות עלינו מדינת הלכה ובחלקה רוצה למנוע הסדר.

"הנשים בחזית ואנו מובילות את המאבק הזה, לא כי זה עניין לנשים אלא כי אנו מאמינות שפניה של ישראל צריכות להשתנות לטובה ולא ניתן להחזיר אותה אחורה.

"זה מאבק על השפיות של ישראל, על ערכיה, נמשיך להילחם גם בכנסת וגם ברחוב על מנת למנוע מהחושך הזה להאפיל על מדינת ישראל. הכינוס הזה יעסוק בנושאים שמדירים שינה מעינינו ובדרכים לפתרון המצב".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}