כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

המבצע להחלפת מקררים לא כולל אברכים • שערוריה

יש גם תופעה של 'הדרת אברכים' • משרד התשתיות הלאומיות פתח במבצע להחלפת מקררים במחיר מוזל למשפחות נזקקות • 10,000 משפחות אברכים נותרו בחוץ

מקרר ריק. צילום ארכיון
מקרר ריק. צילום ארכיון



מכתב ששוגר ללשכתו של שר התשתיות הלאומיות, הד"ר עוזי לנדאו, בידי אשר מישאלי חבר מועצת עיריית ירושלים, חושף שערורייה חדשה של 'הדרת אברכים' ממבצע חשוב בו יצא משרד התשתיות.

מתברר שמשרד התשתיות הלאומיות יצא לאחרונה במבצע להחלפת מקררים בעלות של עד 60% הנחה לזכאים בעלי הבטחת הכנסה והשלמת הכנסה תושבי מדינת ישראל.

"אין לי אלא לברך על היוזמה הברוכה, ללא ספק פרויקט חשוב בעל חשיבות לאומית ואסטרטגית לדאוג לעולם ירוק ובריא יותר", כותב מישאלי לשר לנדאו.

אלא שכאן מגיעה פיסקת ההסתייגות.

"מפניות רבות שהגיעו ללשכתי מתברר שמשפחות רבות ברוכות ילדים בעלי הבטחת הכנסה לא נכללים בפרויקט מבורך זה. המדובר בציבור גדול המקבלים הבטחת הכנסה המגיעה בחלקה לאברכים באמצעות משרד החינוך. ציבור זה אינו זכאי להיכלל בפרויקט, אלא אך ורק בעלי הבטחת הכנסה המגיעה דרך הביטוח הלאומי. הנתונים שבידי מצביעים על כ-10,000 משפחות הנמנות על הציבור החרדי שמקבלות הבטחת הכנסה דרך משרד החינוך ולא דרך הביטוח הלאומי".

על כך, שוטח מישאלי את בקשתו מכבוד השר. "אני מניח כי מדובר בשגגה ולכן אבקש כי ציבור זה יוכר ויכלל במאגר הזכאים הנהנים מפרויקט חשוב זה. בימים אלו שעל סדר היום הציבורי נדונים מצוקותיהם של משפחות רבות, אני חושב כי מן הראוי להכליל גם את בקשתי זו", מסיים מישאלי את מכתבו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}