כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

שנה לפטירת ר' יששכר: תלמידיו עלו לקברו • צפו

יב' חודש עברו מאז פטירת הגר"י מאיר - ראש ישיבות הנגב • תלמידיו הקדימו את העלייה לקבר בשל חג החנוכה • הגבירים הודיעו: מתחם הקבר ישופץ • תמונות

בתפילה בקבר הגר"י מאיר זצ"ל אמש. צילום: בחדרי חרדים
בתפילה בקבר הגר"י מאיר זצ"ל אמש. צילום: בחדרי חרדים

במלאות י"ב חודש לפטירתו של הגאון רבי יששכר מאיר זצ"ל ראש ישיבות הנגב עלו אתמול (ג') ערב חג החנוכה תלמידיו מכל רחבי הארץ לקברו בנתיבות.

תאריך הפטירה של הגר"י זצ"ל הוא בכה' טבת, אך מכיוון שהשנה שחלפה הייתה מעוברת חל ה-12 חודש ב-כה' כסליו, בעיצומו של חנוכה, ולכן בהתייעצות עם גדולי ישראל הוקדמה העליה לקבר לערב חנוכה, מפאת קדושת ימי החנוכה שבהם לא פוקדים קברים.

כבר משעות הערב החלו רבים בעליה לציון.כל אזור הציון בחלקה המיוחדת של ראש הישיבה, סודר ואורגן על ידי עיריית נתיבות, ובמשך כל היום זרם הקהל להעתיר לישועת הכלל והפרט.

התפילה המרכזית הייתה בשעות הצהרים, אז התקבצו ראשי ישיבות הנגב, תלמידי ישיבות הנגב בעבר ובהווה, וכן מאות מתושבי הדרום ובני הקהילה בנתיבות.

תלמידים רבים סיפרו על ישועות גדולות שנושעו בתפילתם בקבר רבם - ראש הישיבה הנערץ שבודאי אף במותו ממשיך לשאת בעולם של תלמידיו-בניו, ובקרב הרבה מתלמידיו בכלל ותושבי הדרום בפרט הפך המקום לתל תלפיות שבו שופכים את ליבם בתפילתם.

גבירים שהיו מבאי ביתו של ראש הישיבה החליטו לתרום לסידור דרך קבע של כל אזור הקבר לרווחת המתפללים בכל תקופות השנה, וכבר בשבועות הקרובים יחלו העבודות במקום.

בשעת ערב התקיים בביתו של ראש הישיבה זצ"ל לימוד המשניות לעילוי נשמה בשילוב סיום מסכתות ולאחר מכן נערך מסיבת חנוכה לאברכי כולל ומתפללי בית המדרש "בית הרב" עם משפחותיהם וכן למקורבי ראש הישיבה שזכו ליטול על עצמם את החזקת הכולל ושאר פעולות החסד ש"בבית הרב", ראשי ישיבת הנגב וכן ראשי הכוללים העלו בדבריהם את זכרו של הגר"י מאיר זצ"ל.

לקראת יום היארצייט בכה' בטבת צפויים להיערך בנתיבות עצרות מספד בבתי הכנסת ובתי המדרש בקהילת נתיבות וכן בהיכלי ישיבות הנגב.





















תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}