כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

ארה"ב שותקת, אירופה מגנה, ישראל משיבה אש

למרות ההסכמה שבשתיקה מצד ארה"ב על המכרזים בשטחים, יצאו מדינות אירופה בגינוי חריף - ולא שכחו את פעולות ה'תג מחיר' • בישראל לא אהבו את הביקורת

בניה בשטחים. צילום ארכיון
בניה בשטחים. צילום ארכיון

מי שחשב שפרסום מספר יחידות הדיור שהוצאו למכרזים בשטחים שמעבר לקו הירוק (ביתר עילית, גבעת זאב, הר חומה ועוד) יעבור ב'שקט' עולמי, טעה.

למרות ההסכמה שבשתיקה שניתנה למהלך מצד ארה"ב, הגיע אתמול גינוי חריף בנושא לצד גינוי פעילות 'תג מחיר' וחוסר התקיפות שנוקטת ישראל כלפי המבצעים.

היו אלה בריטניה, צרפת גרמניה ופורטוגל, שהוציאו הודעה חריפה של גינוי במועצת הביטחון של האו"ם.

בישראל הביעו כעס על הביקורת.

בלשכת ראש הממשלה אמרו כי מוטב היה אילו הייתה הקהילה הבינלאומית מתמקדת במה שקורה בסוריה ובשאר חלקי המזרח התיכון לפני שהיא מבקרת את ישראל.

גם במשרד החוץ קראו למדינות אירופה שלא להתערב. "עליהן להתמקד בהשכנת שלום במוקדי שפיכות דמים כמו סוריה ובבלימת הסכנה העולמית הגלומה במירוץ הגרעין האיראני", הייתה לשון ההודעה הרשמית.

יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, הגיבה בחריפות לדברים וגינתה את תגובת משרד החוץ. "ישראל פותחת במלחמה מול הידידות הגדולות ביותר שלה באירופה. הן גינו את ישראל ואף אחד כאן לא ידע כלל שהן יעשו זאת. ללא לגיטימיות מהעולם, לא נוכל לפעול נגד הטרור כפי שעשינו בעבר".

ב'קדימה' הוסיפו ואמרו כי "הראשון שזיהה את אסון הכרמל לא מזהה את הכשלון המדיני שהוא כופה על מדינתו. ממשלת נתניהו מבודדת את ישראל לדעת. במקום למנוע כשלונות מדיניים - היא נוזפת בכולם ונותרת עם עצמה. זו ממשלה שלא משכנעת אף אחד ומסרבת להכיר במציאות המסוכנת שהיא גורמת לישראל לאבד את כל ידידותיה בעולם. נתניהו איבד את רוסיה, איבד את אסיה, איבד את אירופה ובדרך לאבד את ארצות הברית . התנהלותה לא רק פוגעת באזרחי ישראל- היא מסכנת את כל יחסי החוץ שלה. במקום לקלל את כל העולם- שנתניהו יפנים שהוא מאבד אותו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}