כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

המחבל שפצע את דויטש: 17 שנות מאסר • סיקור מיוחד

3 שנים לאחר התקיפה החבלנית במודיעין עילית - במהלכה נפצע קשה הקבלן אריה דויטש - נגזר דינו של המחבל • 17 שנות מאסר ו-35,000 ש"ח • בפנים: שחזור היום הדרמטי

לכידת המחבל לפני 3 שנים. צילום: נפתלי איזנברג סופר סטודיו
לכידת המחבל לפני 3 שנים. צילום: נפתלי איזנברג סופר סטודיו

בית המשפט גזר 17 שנות מאסר על הערבי שדקר את אריה דויטש במודיעין עלית לפני 3 שנים ב'זאת חנוכה'.

בתאריך ב' טבת, 'זאת חנוכה', תשס"ט אירע פיגוע בעיר מודיעין עילית.

הקבלן אריה דויטש המשמש גם בחובש 'איחוד הצלה' הותקף על ידי מנהל עבודה ערבי על גג בניין, המחבל תקף את אריה עם פטיש במשקל 5 קילו בראשו, דקר אותו בגרונו ופצע אותו קשות. המחבל לא הסתפק בתקיפתו של דויטש וברדתו מהבניין תקף את גב' סופר בבטנה.

המחבל יצא מהבניין במרוצה. כשעבר ליד בית כנסת 'ישועות דוד' דקר עוד 3 אברכים – ונעלם.
לאחר מכן הוא ירד לרחוב רשב"י והתקשר לקבלן אחר שאיתו הוא גם עבד וביקש ממנו שייקח אותו לאתר בניה אחר בו שימש כמנהל עבודה. במהלך הדרך הבחין הקבלן בכוחות משטרה גדולים שנכנסים לעיר, אך למרות הכל לא חשד בכלום.

תוך כדי הנסיעה ביקש המחבל מהקבלן שייקח אותו למחסום נעלין. "אני לא מרגיש בטוב", תירץ את הבקשה.

בשלב מסוים עלה לרכב קובי רוזנשטיין, חברו של הנהג ומתנדב זק"א, שחשד במחבל שישב מאחור. רוזנשטיין הבחין כי המחבל מחזיק בידו שקית מלאה בדם. בעקבות החשד התפתח עימות בין השניים במהלכו ירה רוזנשטיין במחבל ופצע אותו באורח אנוש.

"ראיתי אותו לחוץ, מזיע, ממש רועד. שאלתי את הנהג איפה הוא עלה לרכב והוא ענה לי שברחוב רבי שמעון בר יוחאי", סיפר רוזנשטיין, "מיד הבנתי שהוא יכול להיות המחבל. אמרתי לו שאני מהביטחון, וביקשתי ממנו לצאת מהרכב. הנהג ברח מהרכב והוא יצא מהדלת שלו. אז הוא שלף את הסכין, יריתי בו יריה ראשונה, אבל זה לא עצר אותו. הוא רץ אלי והתחיל לצעוק בערבית, ירית לכיוונו עוד שני כדורים, אז הוא נפל. שוטר שהיה באזור רץ אליו ושם עליו אזיקים"

אריה דוייטש טופל ע"י חבריו ב'איחוד הצלה' ופונה במצב קשה לבית החולים, עבר מספר ניתוחים וטיפולים וכעבור תקופה ארוכה שוחרר לביתו.

בג' חשוון (ש"ז) הורשע המחבל, בית המשפט הצבאי בעופר הרשיע את אחמד נאגי'ם בחמש עבירות של תקיפה ופגיעה בנסיבות חמורות על רקע לאומני.

היום (ד') נגזר דינו של המחבל ל-17 שנות מאסר, מהם 7 שנות מאסר על תקיפת דויטש, 6 על תקיפת בני הזוג סופר ו-4 על שאר התקיפות.

מעבר לכך נפסק לנפגעים פיצוי כספי. 2,400 ש"ח קנס ו-35,000 שקל פיצויים שיחולקו בין הנפגעים כאשר דויטש עצמו יקבל חלק נכבד מהסכום הנקוב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}