כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

תג מחיר ערבי • הוצת בית כנסת 'אלגריבה' ברמלה

ערבים הציתו את בית הכנסת בשכונת אג"ש-העיר העתיקה ברמלה • לפני יומיים הוצת רכבו של חבר הגרעין התורני • אנשי הגרעין: "אנו סובלים מהתנכלויות, אבל לא נרתע"

בית הכנסת השרוף. צילום: הגרעין התורני ברמלה
בית הכנסת השרוף. צילום: הגרעין התורני ברמלה



ערבים הציתו אמש (ג) את בית כנסת 'אלגריבה', הממוקם בשכונת אג"ש-העיר העתיקה ברמלה.
הבניין כולל שתי קומות, כאשר הקומה השנייה נשרפה כליל, כולל הציוד הרב שהיה בה. הקומה הראשונה, בה ממוקם בית הכנסת ניזוקה, מערכת החשמל נשרפה, ואילולא פעולות הכיבוי של כוחות כב"א גם הקומה הראשונה היתה נשרפת לחלוטין.

בית הכנסת ממוקם סמוך לבתי ערבים, והוא גובל בבית הספר 'אל הודה' של התנועה האסלמית. בעל המבנה, המשמש כרב מוכר בעיר רמלה, אוים פעמים רבות מצד ערבים בסביבה שימכור להם את הבניין, והוא סבל מהתנכלויות. בעבר ניסו כבר להצית את המבנה מספר פעמים.

אירוע זה מצטרף לשריפת רכבו לפני כיומיים של חבר הגרעין התורני, המשמש גם כמנהל התיכון הדתי בעיר, והמתגורר באותה שכונה.

כעשר משפחות מהגרעין התורני ברמלה עברו להתגורר לפני כשנה בשכונה המעורבת, כדי לחזק את היהודים הגרים בה ולהפיח במקום רוח יהודית וציונית.

חברי הגרעין סובלים בשכונה מהתנכלויות חוזרות ונישנות ממצד הערבים השכנים, הכוללות ידויי אבנים וביצים לעבר הרכבים והבתים -והשבוע, כאמור, הדברים הגיעו לשיא חדש של שריפת מכוניות.

לטענת הנהלת הגרעין התורני, המשטרה לא עושה די למיגור התופעה, ועובדה היא שהאירועים רק מחמירים מיום ליום.

חברי הקבוצה המתגוררים בשכונה משמשים כרבני בתי הכנסת, מעבירים שיעורים ופעילויות לילדים ומבוגרים, ומתכננים להקים בשכונה גן ילדים ומועדון נוער לרווחת תושבי השכונה היהודים.

"הגרעין התורני, המונה כיום כשישים משפחות ברמלה כולה, לא ירתע מההתנכלויות של הפורעים הערבים והוא רק יתגבר את הפעילות בשכונה כולל הבאת משפחות חדשות", אומרים אנשי הגרעין.

אמש הגיעו לשכונה כ-150 תלמידי ישיבת ההסדר בשעלבים, כדי לחזק את חברי הגרעין והתושבים היהודים, לרגל חג החנוכה.

בהמשך הדליקו תלמידי הישיבה נרות חנוכה בבתי תושבים בעיר והצטרפו למסיבת חנוכה של הגרעין התורני בבית הכנסת 'קדושי השואה', יחד עם ראשי הישיבה והרב יהודה בן ישי - אביה של רותי פוגל הי"ד, שדיבר על הגבורה היהודית בימים ההם ובזמן הזה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}