כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

המבקר על דו"ח הכרמל: "יהיו בו ממצאים מעניינים מאד"

מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס הגיש דו"ח על השלטון המקומי לשנת 2010 • ליקויים חמורים במיוחד נחשפו בעיריית אלעד • בקשר לדוח הכרמל מבטיח המבקר: "יהיה מעניין"

צילום: איציק הררי, דוברות הכנסת
צילום: איציק הררי, דוברות הכנסת

מבקר המדינה השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, הגיש היום (ג') ליו"ר הכנסת ראובן (רובי) ריבלין, את דו"ח מבקר המדינה על השלטון המקומי לשנת 2010, העוסק בנושאים הקשורים לרשויות המקומיות, השירות לאזרח, היערכות הרשויות המקומיות למצבי חירום וענייני תכנון ובנייה.

בפגישה הביע ריבלין באוזני המבקר את הערכת הציבור למבקר המדינה ואמר כי "אתמול השתתפתי באזכרה לחללי אסון הכרמל. הוויכוחים היו קשים ונוקבים באשר לסוגיית האחריות לאסון, אבל כל הצדדים לוויכוח, המשפחות והממשלה, הסכימו שיש לחכות לממצאי המבקר, שישפוך אור על העובדות והנסיבות של האירוע.

"העובדה הברורה היא שהציבור כולו רואה במוסד ביקורת המדינה גוף חוקר ועצמאי. הדבר מוכיח פעם נוספת שאיננו נמצאים במציאות משטרית של שלש רשויות, אלא של ארבע רשויות, כאשר אחת מהן היא מוסד מבקר המדינה." לדברי ריבלין: " מבקר המדינה הפך להיות עין ציבורית המפקחת על כל הנעשה ומצביע על הטעון תיקון".

לינדנשטראוס אמר לריבלין כי: "כל יום של הגשת דוח ביקורת הוא יום חג לדמוקרטיה. לא יכולה להיות דמוקרטיה בלי אמצעי חשוב של ביקורת. הדו"ח שאנחנו מגישים היום הוא דו"ח הביקורת על השלטון המקומי במדינת ישראל. כל אזרח בישראל נתקל בשלטון המקומי בחייו היומיומיים והשגרתיים, ולכן הביקורת בו חשובה מאין כמוה".

בעניין הדו"ח על השריפה בכרמל, אמר לינדנשטראוס לריבלין, כי "בשבועות הקרובים יצא הדו"ח על השריפה בכרמל. לפני מספר חודשים העברנו טיוטות של הדו"ח לכל המבוקרים, וקיבלנו מהם מענים. כרגע אנחנו מעבדים את המענים הללו. בנוסף אנחנו מאפשרים למספר מבוקרים שיש לגביהם ממצאים חמורים בדו"ח גם לאחר הטיוטה והמענים שנשלחו, להגיב פעם נוספת, ולכן הוצאת הדו"ח מתעכבת. זה אחד הדו"חות הגדולים והמפורטים ביותר, הטיוטה הראשונה כללה 1000 עמודים".

לדברי המבקר: "אני לא זוכר דו"ח כל כך מפורט כמו זה. יהיו בו ממצאים מעניינים מאוד, שלא אוכל לפרטם בעיצומו של תהליך הבדיקה".

מרינה סולודקין, מ"מ יו"ר הוועדה לביקורת המדינה אמרה כי, "מוסד המבקר מוביל את המהפכה בדמוקרטיה הישראלית. רוטציה בכנסת, במשרדי הממשלה וברשויות הוא דבר חשוב".

בין השאר מכיל דו"ח המבקר ביקורת חמורה על התנהלות עירית אלעד, על פי הדו"ח, נמצאו שורה של כשלים וליקויים בתפקוד העירייה, כולל עבירות על החוק: עובדים הועסקו ללא מכרז וכספי ציבור שימשו לתעמולת בחירות.

שר הפנים, אלי ישי, שיקבל את הממצאים, יצטרך להחליט כיצד לנהוג בנושא.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}