כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

בית הדין לעבודה אסר על HOT לפגוע בזכות ההתארגנות של העובדים

בית הדין האזורי בתל אביב הורה לחברת התקשורת HOT טלקום לחדול מניסיונותיה למנוע את ההתארגנות של טכנאי החברה במסגרת ההסתדרות

  • כ"ה כסלו התשע"ב
בית הדין לעבודה אסר על HOT לפגוע בזכות ההתארגנות של העובדים



בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב הורה אתמול לחברת התקשורת HOT טלקום לחדול לאלתר מכל התערבות בכדי למנוע את התארגנותם של טכנאי החברה במסגרת ההסתדרות.

השופטת הדס יהלום קבעה בהחלטה מקדמית, שהנהלת HOT פגעה בזכות ההתארגנות של העובדים וכי עליה להימנע מפעולות ששיש בהן משום איום על ועד הפעולה ועל העובדים בכלל.

ביולי השנה התאגדו 700 טכנאי HOT בהסתדרות, והקימו ועד פעולה שבראשו עומד יעקב ברזובסקי. הנהלת החברה סירבה להכיר בהסתדרות כארגון יציג ולהיכנס עמה למשא ומתן על הסכם שכר קיבוצי אחיד שיכלול את כל הטכנאים. במקביל טענה ההסתדרות שההנהלה מפעילה לחצים על העובדים כדי לסכל את ההתארגנות.

ההסתדרות פנתה לבית הדין באמצעות עו"ד קרן קלפר וענת גוטמן-מרום, בבקשה דחופה לקבוע כי בהתנהלותה מפירה HOT את החוק האוסר על החברה לפגוע בעובדיה ובתנאי העסקתם בשל מהלך ההתארגנות. עוד ביקשה ההסתדרות לפצות את העובדים בשל הפגיעה במהלכי ההתארגנות שלהם בסכום כולל של 3.2 מיליון שקל, ולהכיר בהסתדרות כארגון יציג של החברה.

HOT טענה, באמצעות משרד עו"ד רובין-שמואלביץ', שההסתדרות אינה ארגון יציג של עובדי HOT, מכיוון שהיא מונה בין חבריה ב-HOT טכנאים שכלל לא שילמו לה דמי חבר ולפיכך הם לא באמת התאגדו במסגרת ההסתדרות. עם זאת ההנהלה הבהירה שהיא מודעת לזכות ההתארגנות ואינה פועלת כדי למנוע אותה.

ואולם השופטת יהלום קבעה שאמירות לחוד ומעשים לחוד. "הפעולות שנקטה הנהלת HOT כדי למנוע את ההתארגנות, כגון זימון העובדים לשימוע, חרגו מכל פרופורציה ויש בכך משום אמירה שהיא מעבר לזימון לשימוע", אמרה השופטת.

היא ציינה שלא ניתן לנתק את העובדה שאחד העובדים זומן לשימוע באותו יום שבו הצטרף לוועד הפעולה. עוד אמרה השופטת שהמחוקק ראה לנכון להגן על העובדים מפני פגיעה כלשהי בהם בשל ניסיונותיהם להצטרף לארגון עובדים, ואילו ב-HOT ההנהלה נקטה פעולות שנועדו להרתיע את העובדים מפני נקיטת צעדים אלה בעתיד.

שתי הסוגיות, ההכרה בנציגות של ההסתדרות ודרישת העובדים לשלם פיצוי לעובדים, יידונו במועד מאוחר יותר. חברת HOT טלקום סירבה להגיב לדברים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}