כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

סטיקר על רכב החברה? • עכשיו זה חוק

הדבקת סטיקר על חלון המכונית של החברה ובו פרטי התקשרות לדיווח על נהיגה מסוכנת היא בגדר המלצה בלבד • הכנסת אישרה בקריאה ראשונה הצעת חוק לעיגון הנושא בחוק

רכב בבעלות חברה. צילום: יעקב נחומי
רכב בבעלות חברה. צילום: יעקב נחומי

אתמול (ב') אישרה מליאת הכנסת בקריאה ראשונה הצעת חוק לפיה כל חברה מסחרית, עסק, תאגיד או מוסד יחויבו להדביק על רכביהם מדבקות עם פרטי התקשרות לדיווח על נהיגה מסוכנת.

הצעת החוק תיושם בתיאום עם משרד התחבורה, משרד המשפטים, המשרד לביטחון פנים ומשרד האוצר.

משמעות החוק הינה שכל חברה אשר מחויבת להעסיק קצין רכב ע"פ החוק תחויב להדביק על רכביה מדבקה שבה יצוינו פרטי התקשרות לדיווח על נהיגה מסוכנת, מספר הטלפון יהיה מקוצר.
חברה שתעבור על חוק זה – תחויב בקנס על סך 25,000 ₪.

ח"כ בילסקי אמר:"תאונות הדרכים גובות מעימנו מחיר כבד מאוד ובטוחני כי אישורה של הצעת החוק במליאת הכנסת תסייע בהפחתת תאונות הדרכים".

לדבריו, "הצעת חוק זו התגבשה תוך כדי שיתוף פעולה עם חברות רבות ולאחר בחינת סקרים שהראו על תמיכת הציבור הרחב ביישום החוק. מעתה המספר על המדבקה יהיה מקוצר וקריא וילווה במענה אנושי שיאפשר לאזרחים לדווח על נהיגה מסוכנת או אי ציות לחוק שמסכנת את הנוסעים בכביש".

עד היום הדבקת המדבקה הייתה בגדר המלצה בלבד ומעתה היא תעוגן בחקיקה. "כבר הוכח כי חברות שאימצו את הנוהל צמצמו את מספר התאונות של עובדי החברה, זהו צעד אפקטיבי וחשוב למיגור הקטל בדרכים", אמר ח"כ בילסקי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}