כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

הדים נרחבים, מהדורת משפחה • מאחורי החינמון

חודשים של ספקולציות ושמועות - מגיעים לסיומם • החינמון המדובר מבית 'משפחה' יצא לדרכו - ומחולק בתיבות הדואר • כמה עותקים? על מה תקראו? ומי המפיץ?

עיתון משפחה בתיבות הדואר. צילום: פשקוויל
עיתון משפחה בתיבות הדואר. צילום: פשקוויל

לאחר חודשים של שמועות וספקולציות יוצא עיתון 'משפחה' עם מהדורת אמצע השבוע שלו – ומכניס דם חדש למאבק היצרי בעולם העיתונות.

עוד לפני שניגע במרוויחים ובמפסידים מהמהלך – שעל פי טענת גורמים בכירים בעולם העיתונות והשיווק צפוי לטרוף את הקלפים מחדש – מעט נתונים טכניים על העיתון.

העיתון מודפס ב-150,000 עותקים ויחולק בכל הריכוזים החרדיים בארץ. להבדיל ממהדורת סוף השבוע של העיתון הנחשב לעיתון הפונה לקהל המודרני, העיתון החינמי פונה לכלל המגזרים ומשתמש בביטויים הלקוחים מחדרי המערכת ברחוב ז'בוטינסקי בבני-ברק.

אם ב'משפחה' מהדורת סופ"ש ניתן למצוא את הביטוי 'הציבור החרדי', הרי שמעתה אמור: 'היהדות הנאמנה'. סופ"ש: 'אלי ישי'. אמצ"ש: 'הרב אליהו ישי'.

לעומת המילים הארכאיות העיצוב הינו פורץ דרך. העיתון החדש מביא שפה עיצובית חדשה המווה הכלאה בין היומונים הותיקים לשבועונים החדשניים.

מתוך 25 עמודי התוכן מוקדשים עמודים רבים לטובת האשה, הילדים וחובבי התשבצים.
מי שיהיה אחראי על ההפצה הוא יהודה מילר, בעל חברת ההפצה 'הביצועיסטים'.

בשער העיתון הראשון ניתן לראות כתבה ראשית על "ועדת תחבורה ציבורית של גדולי ישראל", ועוד אייטם מכובד על הכוננות בקוריאה אחרי מותו הפתאומי של מנהיג קוריאה הצפונית.

מאמר מערכת תחת הכותרת "לדרכו של עיתון חרדי" עוסק בכך שלמרות שעצם הוצאת העיתון הוא מהלך של בדיעבד הרי שיש לעשות הכל שהפקתו תיעשה בצורה של לכתחילה. או אם נצטט את מאמר המערכת של העיתון: "הנה כי כן – זוהי מגמתו הרצויה של עיתון הפונה לציבור החרדים לדבר ה': עליו להיות תוצר מובהק של כורח השעה, תולדה ברורה של צורך המציאות. עצם קיומו אינו לכתחילה - אך צורת הופעתו צריכה להיות מהודרת, מזוקקת וכשרה לכתחילה".

תוכלו לקרוא גם, בין השאר, על האדמו"ר מטשאקווא זצ"ל, על המקובל רבי בן ציון פרץ זצ"ל ועל איש החינוך הרב דוד נחמן בלוי זצ"ל – שהלכו לעולמם.

המפסיד העיקרי הוא העיתון 'יתד נאמן' המפיץ אף הוא חינמון ביום שלישי. מעניין יהיה לעקוב אחרי המלחמה בין 2 העיתונים שילחמו כעת ראש בראש על 'זמן מדף' בתיבת הדואר החרדית.

תכינו גרעינים, יהיה מעניין.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}