כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

'יהדות התורה' זועמת: "נתניהו נגרר להסתה"

יו"ר סיעת יהדות התורה, ישראל אייכלר שיגר מכתב זועם בשם הסיעה לבנימין נתניהו בשל הודעת הממשלה בנושא המהדרין • "האם כך מתקבלות החלטות במדינת ישראל"?

ישראל איכלר. צילום: יעקב כהן
ישראל איכלר. צילום: יעקב כהן



נושא ההפרדה באוטובוסים ממשיך לעורר סערה: הבוקר שיגר יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ ישראל איכלר, מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התחבורה ישראל כץ, בעקבות דבריהם נגד ההסדר בקווי המהדרין.

"השתוממנו לקרוא על ההודעה שמסרתם לאחר ישיבת הממשלה ביום ראשון, בנושא הדרת נשים, בעקבות המקרה שהיה עם אשה באוטובוס באשדוד.

"כל נושא קווי המהדרין לא נעשה בכפיה, אלא מתוך הסכמה כללית של הנוסעים והנוסעות בקווים אלו, של חברות התחבורה ומשרד התחבורה, ואם היה צורך בכך - קיבל הדבר גם את אישור בית המשפט.

"הסדר קווי המהדרין הינו וולונטרי והתנדבותי בלבד, ונעשה על ידי נשים המבקשות לשמור על כבודן בתחבורה הציבורית מיוזמתן ולא בכפיה. אנו מגנים בתוקף כל כפיה שהיא, הן כפיה על נשים להצטופף בתחבורה הציבורית במעורב, והן כפיה על נשים לעבור ספסל או כסא בקווי מהדרין. הציבור החרדי כולו מגנה כל מקרה של כפיה, ויש לתמוה על דבריך שנאמרו ככל הנראה בעקבות הקמפיין רחב ההיקף, במסגרת מסע הסתה המתנהל בימים אלה נגד הציבור החרדי בכלל ונגד קווי המהדרין בפרט, למרות שהם קיימים ופועלים כסדרם כבר יותר משני עשורים.

"מדי יום מתקיימות מאות רבות של נסיעות בקווי מהדרין בכל רחבי הארץ ורבבות נוסעים, כולל כאלו שאינם שומרי מצוות, משתמשים בקווים אלו לשביעות רצונם המלאה. כך שבכל מקרה, גם אם מתרחש ארוע אחד, הרי שהוא חריג ואין להקיש ממנו על הכלל, ובודאי שאין להיסחף מכך להודעה בפתח ישיבת הממשלה".

היא בכלל גרה בתל-אביב

בהמשך מתאר המכתב את השתלשלות האירוע באשדוד, כפי שנמסר לחברי הסיעה על ידי עדי ראיה.

"באירוע האמור מדובר היה באשה שאינה תושבת אשדוד, המתגוררת בתל-אביב, שהגיעה עם מצלמה לתחנת המהדרין. היא התעקשה לנסוע דווקא בקו מהדרין (450-451), למרות שבתחנה סמוכה יכלה לנסוע בקו אגד רגיל (438-448) לירושלים.

קו זה נוסע מאשדוד לירושלים באותה תדירות כמו קווי המהדרין, ובניגוד לקווים אלו הנוסעים בכל השכונות החרדיות באשדוד ובירושלים, ואף עוברים בישובים כמו בית חלקיה ויסודות, הקווים הרגילים יוצאים ישירות לירושלים ומגיעים במחצית הזמן לעומת קווי מהדרין.

"היא בחרה לשבת דווקא בספסל הראשון ליד הנהג, ולמרות שהתבקשה בנימוס ובכבוד בידי אחד הנוסעים 'לכבד אותנו ולעבור לאחור', היא דחתה את הבקשה בבוז. כל מי שעלה לאוטובוס נאלץ להיתקל בה ואף פצחה בשיר בקול רם. היא המשיכה לחולל פרובוקציות שקשה להעלותם על הנייר, והכינה את המצלמה לפעולה.

"מעניין שדווקא הנהג הזמין את המשטרה וביקש מהשוטרים לדבר עם האשה, כי לא היה כל ספק שהיא ביקשה לחולל מהומה. השוטרים ששמעו את עדויות הנוסעים הסכימו עמם, ואף הם ביקשו ממנה לעבור לאחור ולשבת בשקט, בקשה שנענתה על ידה.

"אנו מתפלאים על דבריכם שנאמרו בלי לבדוק את העובדות. האם כך מתקבלות החלטות ויוצאות הודעות במדינה? האם כך מתנהלת הממשלה, על סמך מידע שגוי? כאזרחים אנו מודאגים ומוטרדים מכך, ומאוד מקווים שמדובר בשגגה, שתמצאו לנכון לחזור בכם".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}