כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

ספרד: הובאו לקבורה עצמות יהודים מימי הראשונים

קברי יהודים מתקופת הראשונים חוללו בעיר לואיסיאנה בספרד • התערבות בזק של ארגונים יהודים באירופה, הביאו לקבורה מהירה של העצמות • "חובה לחוקק חוק למניעת חילול קברים בספרד"

ספרד: הובאו לקבורה עצמות יהודים מימי הראשונים

לואיסיאנה, ספרד: עצמות של יהודים מתקופת הראשונים הובאו לקבורה לאחר משא ומתן אינטנסיבי חובק זרועות עולם, על ידי ארגון אדמת קודש, הוועד להצלת בתי העלמין באירופה, בשיתוף הפדרציה של הקהילה היהודית בספרד והרשויות המקומיות.

לפני כחודש נודע שבעיר לואיסיאנה שבספרד חוללו קברי יהודים, ואנשי ארגון אדמת קודש, פנו לשלטונות, שמצידם הסכימו לקבור שוב את העצמות המחוללות.

ביום ראשון נערכה הלווייה על ידי החברה קדישא במדריד, בהנחיית מועצת הרבנים של וועד להצלת בתי עלמין באירופה, בראשות הרב הגאון רבי אליקים שלזינגר ובנוכחות הרב משה דאהן, רבה הראשי של מדריד.

הרב גרשון שלזינגר, יו"ר ארגון אדמת קודש, הבהיר כי "שיתוף פעולה בין כל הגורמים הינו השילוב המנצח שתרם להבאת העצמות לקבורה במהירות".

בין היתר התערבו בעניין גם חברי הקונגרס האמריקני שהבהירו: "חייבים להאיץ את המשא ומתן עם בכירים בממשל בספרד, ולהביא לחקיקת חוק המגן על בתי עלמין יהודים ברחבי המדינה".

























תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}