כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

בצל המתיחות • תתוגבר האבטחה לישובים הסמוכים למצרים

באוגדת עזה החליטו לסווג ברמה מחמירה יותר את תנאי האבטחה של היישובים הסמוכים לגבול, זאת בעקבות העלייה ברמת האיום באזור • בעתיד יגודרו היישובים

גדר הביטחון
גדר הביטחון



באוגדת עזה החליטו להעלות את רמת האבטחה ביישובים הסמוכים לגבול ישראל-מצרים, ולהגדיר אותם כיישובים "צמודי גדר" או "סמוכי גדר", זאת בעקבות רמת האיום העולה באזור. משמעות הדבר היא שבעתיד מרכיבי הביטחון ביישובים אלו יתוגברו ובני נצרים וקדש ברנע יגודרו גדר אינדוקטיבית.

יישובים "צמודי גדר" מוגדרים כיישובים שמרחקם מרצועת עזה קטן מקילומטר אחד, וישנו סיווג נוסף של יישובים "סמוכי גדר" שמרחקם מהגבול הוא בין קילומטר אחד לשניים וחצי ק"מ. בשל השינויים הביטחוניים בגבול המצרי, שונה סיווגם של היישובים ניצנה, כמהין, קציעות, קדש ברנע ועזוז - שמרחקם מהגבול נע בין קילומטר אחד לשישה.

"מהרגע שהחלה ההתעוררות במצרים ובהמשך, כשהיא גלשה לסיני, הבנו שרמת האיום עלתה", אמר לאתר צה"ל קצין ההגנה המרחבית באוגדת עזה, סא"ל אילן דיין.

בתוך כך, יחלו בחודשים הקרובים בבניית גדר אינדוקטיבית סביב בני נצרים ובתגבור מספר חיילי ההגנה (הגנ"ש) ביישובים בגבול במצרים, בהמשך לתגבור שכבר בוצע בחודשים האחרונים. לאחר מכן יגודר היישוב קדש ברנע ויתוגברו בו הכוחות. לדברי סא"ל דיין, הכוונה היא לגדר יישובים נוספים כך בעתיד.

פרויקט "שעון החול", שמטרתו בניית "מכשול" פיזי בין ישראל למצרים, מתוכנן להבנות לאורך כל גבול מצרים ובכך לכסות את האזור מדרום הארץ ועד אזור הגבול המשולש של ישראל, מצרים ורצועת עזה. בכך יינתן מענה לאיום הביטחוני, כמו גם לאיום המסתננים הגובר – כך לדברי סא"ל דיין. בנוסף, פרויקט מיגון היישובים בעוטף עזה נמשך גם כן, לאור איום ירי הרקטות ופצצות המרגמה, ובשנת 2012 צפויים להתחיל במיגון היישובים שמרחקם מהרצועה הוא 7-15 ק"מ.

כמו כן, בימים אלו מתנהל קורס גדול לרכזי ביטחון שוטף צבאיים (רבש"ץ). הקורס, הנפתח פעם בשנה, כולל עשרה משתתפים מגזרת אוגדת עזה – פי שניים ממספר המשתתפים בשנה הקודמת. הסיבה לגידול המשמעותי היא הצורך העולה באזור לשפר את רמת המיומנות והכשירות המקצועית של הרבש"צים. הקורס מתקיים בבית הספר להגנת היישוב בבסיס האימון של פיקוד מרכז, ונמשך שבועיים.

"בתקופות חירום והסלמה חשוב להראות לתושבים שמנגנון הביטחון עובד, ושהרבש"צים כגורמי הביטחון האזרחיים המרכזיים יודעים את עבודתם ומהווים גורם מקשר בין המערכת הצבאית למערכת האזרחית", הסביר סא"ל דיין. "השנה בקורס יש מספר שיא פיקודי של משתתפים – את 2012 אנחנו מתחילים עם רמת מוכנות גבוהה מאוד בכל החזיתות", הוסיף.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}