כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

סנגור מפתיע • אמנון לוי: "על מה המלחמה?"

העיתונאי החילוני אמנון לוי מתייצב לימין הציבור החרדי ותוקף את המלחמה החילונית • בראיון מיוחד הוא מציע: "כמו שיש ארגוני הצלה חרדים - תקימו קווים חרדיים"

אמנון לוי. צילום: יח"צ
אמנון לוי. צילום: יח"צ

ההסתה המתמשכת נגד הציבור החרדי הולידה סנגור מפתיע המתייצב לימין הציבור החרדי: העיתונאי אמנון לוי.

"לא צריך לעשות מלחמה על דבר שאפשר לפתור בקלות בהבנה", אומר לוי בריאיון ל'בחדרי חרדים'.

התייצבותו של לוי לימין הציבור החרדי מגיעה רגע לאחר ההשוואה המקוממת בין הסטודנטית החילונית, טניה רוזנבליט – שהפכה לסמל המחאה נגד קוי המהדרין לבין רוזה פארקס - תופרת ענייה מאלבמה שהורדה מהאוטובוס בשל היותה שחורה והפכה לסמל המאבק גזענות. "להגיד שטניה דומה לרוזה זה כמו לטעון שניצן הורביץ הוא מרטין לותר קינג", אומר לוי.

"באופן עקרוני אני חושב שצריך להיות בכל מקום בארץ קו שאפשר לשבת בו ללא בעיה, נשים וגברים יחד, אך יחד עם זאת חובה ללכת לקראת האוכלוסייה החרדית ולענות לצרכיה.

"ניתן להפעיל קווי מהדרין, בריכוזים חרדים גדולים ברחבי הארץ, כמו ירושלים, בני ברק ואשדוד כאשר לדבר יש שני תנאים: 1. הקווים יפעלו אך ורק בריכוזים חרדים גדולים. 2. בכל מקום שבו עובר קו מהדרין יעבור גם קו רגיל וזאת כדי שאישה שרואה בנסיעה בקו מהדרין פגיעה או השפלה תהיה לה אפשרות לעלות על הקו רגיל.

"כלומר חובה להתחשב בשונות של החרדים אבל לא להפוך אותה לחובה".

ללוי יש רעיון שכבר החל לרקום עור וגידים בשבועות האחרונים: "כמו שיש ארגוני הצלה חרדיים צריך גם שיהיה חברה חרדית פרטית שתשרת את הציבור החרדי".

• האם לדעתך, מה שעשתה הסטודנטית זו פרובוקציה?

"אני לא יודע. לא הייתי שם. אך לא צריך לעשות מלחמה על דבר שאפשר לפתור בהבנה. חשוב לומר כי לא מדובר ברוב החרדי אלא במיעוט אבל חשוב שתהיה קיימת אופציה כזו בתנאים שהזכרתי".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}