כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

הדרת הכנסה • מסרבת לעבוד עם גברים? אין קצבה!

ההסתה משפיעה • לשכת התעסוקה בבני-ברק החליטה לשלול את דמי ההבטחה מאשה חרדית בשל סירוב לעבוד עם גברים • בית המשפט אישר את הפסיקה: "יעודד הדרת נשים"

אשה חרדית. תמונת אילוסטרציה: פלאש 90
אשה חרדית. תמונת אילוסטרציה: פלאש 90

אסתר סרור, חרדית תושבת בני-ברק, קיבלה דמי אבטלה במשך מספר חודשים, בשל העובדה שלא הצליחה למצוא עבודה.

בלשכת התעסוקה הצהירה אסתר כי היא נכונה לכל עבודה, אך מתנה זאת בהפרדה מוחלטת בין גברים לנשים במקום העבודה. בשל כך החליטה לשכת התעסוקה לשלול ממנה את דמי האבטלה.

אסתר עתרה לבית המשפט, והשופטת - בהחלטה תקדימית - אישרה את הקביעה של לשכת התעסוקה, ושללה את דמי האבטלה מאסתר.

השופטת אריאלה גילצר-כץ כתבה בפסק דין, כי עצם העובדה שהאישה מסרבת לעבוד ללא הפרדה מגדרית, עקב השקפת עולמה, "יש בו כדי להביא לשלילת זכאותה לדמי אבטלה".

השופטת נימקה ואמרה, כי קבלת הערעור עשוי לתמוך בסטנדריזציה של הפליה והדרה שתעודד נשים להסתגר בביתן ולא להשתלב בשוק העבודה.

"גם אם המערערת הספציפית חשה פגיעה בכבודה עקב החלטת לשכת התעסוקה, הרי שקבלת ערעורה תפגע בכבודן ובזכותן לשוויון של נשים רבות. קבלת טענות המערערת משמען הדרת נשים מהחברה ובכך פגיעה בזכותן לכבוד ולשוויון", נכתב בפסק הדין.

בהחלטתה, התייחסה השופטת למקרים הרבים בעת האחרונה שבהם נשים נדחקות אל מחוץ למרחב הציבורי: "תמונות נשים מוסרות מפרסומים שונים במרחב הציבורי, נשים מוסתרות מאחורי וילונות ופרגודים, נדחקות לספסלים האחוריים בתחבורה הציבורית ונאסר עליהן להשמיע את קולן בציבור".

סרור שוחחה עם כתב 'בחדרי חרדים', והגיבה לפסיקה באומרה: "אני רואה בכך חוסר ישרות ואמת כי אם אנחנו נמצאים במדינה דמוקרטית אז המדינה צריכה להתחשב באדם חרדי, דתי או חילוני כאחד".

סרור סיפרה כי היא מצאה מקום עבודה שבו העובדות הן נשים בלבד. "מקום שתואם את השקפתי ואת אורח חיי".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}