כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

תקציב בנק ישראל לשנת 2012: 798 מיליון שקל

הבנק ישקיע 81 מיליון שקל בפיתוח מערכות המחשוב ובשדרוג המבנה הישן בירושלים

  • כ"ג כסלו התשע"ב
תקציב בנק ישראל לשנת 2012: 798 מיליון שקל

בנק ישראל פירסם הבוקר את עיקרי תכנית העבודה והתקציב לפעילותו המנהלית לשנת 2012 ודיווח כי התקציב השנתי לשנת 2012 יסתכם בכ-798 מיליון שקל, גידול של 94 מיליון שקל (13%) מהתקציב השנתי הקודם בשנת 2010.

זו השנה הראשונה שהמועצה המנהלית, המורכבת מ-5 חברים מן הציבור בנוסף לנגיד ולמשנהו, מאשרת את התקציב במסגרת דיון שהתקיים הבוקר בוועדת הכספים של הכנסת.

עיקר הגידול בתקציב הבנק מיוחס לעלייה של 20.6 מיליון שקל (33.7%) בסעיף ההשקעות של הבנק. בין הפרויקטים המרכזיים שמתכנן הבנק לבצע בשנת 2012 נמנים: החלפת מערכות המידע הישנות בבנק, השמה של מערכת מחשוב חדשה לניהול יתרות מטבע החוץ של הבנק, תכנון שדרוג המבנה של הבנק בירושלים ותכנון ההנפקה המדוברת של סדרת המטבעות החדשה שעתידה להתבצע בפועל בשנת 2013.

עיקר תקציב הבנק (254 מיליון שקל) מיועדים לגמלאות (גידול של 23%) מאחר והבנק צופה פרישה של עובדים, בעקבות כניסתו של חוק השכר החדש. במהלך 2012 מתכנן הבנק להשקיע סכום של 81 מיליון שקל בפרויקטים שונים של פיתוח, 19 מיליון שקל ישמשו את הבנק לעתודה מנהלית, 170 מיליון שקל ישמשו את הבנק לביצוע תפקידיו השונים ו-58 מיליון שקל מתוקצבים עבור הדפסת כסף.

בתכנית העבודה דיווח הבנק על היעדים המרכזיים שנקבעו על ידיו לשנים הקרובות. בין היעדים שפירסם הבנק לשנים הקרובות בולט יישום חוק בנק ישראל החדש הקובע שהיעד העיקרי של הבנק המרכזי הוא שמירה על יציבות המחירים.

בנוסף, קבע לעצמו הבנק יעדים של הובלת רפורמות במערכת הפיננסית (כולל המערכת הבנקאית), חיזוק תפקידו של הנגיד כיועץ לממשלה ביעדים כלכליים ופיתוח ההון האנושי של הבנק.

לאחר שאושר חוק בנק ישראל, הפכה מטרתו העיקרית לשמירת יציבות המחירים במשק. מטרות נוספות של הבנק הן לתמוך במטרות אחרות של המדיניות הכלכלית של הממשלה, במיוחד צמיחה, תעסוקה וצמצום פערים חברתיים, בתנאי שלדעת הוועדה לא תהיה בכך פגיעה בהשגת יציבות המחירים לאורך זמן.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}