כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

אין עבודה • שביתה כוללת בשירות התעסוקה

עובדי שירות התעזסוקה ישביתו את הסניפים ויקיימו אסיפות הסברה • הסיבה: הפעלת עובדי קבלן להקמת 20 מרכזי תעסוקה חדשים במגזר הערבי • השר שמחון: "נפנה לבית הדין"

השר שלום שמחון. צילום: פלאש90
השר שלום שמחון. צילום: פלאש90

מחר (ב') יהיו סניפי שירות התעסוקה סגורים לקבלת קהל ואף ייערכו בהם אסיפות הסברה. הרקע לשביתה הוא כוונת משרד התמ"ת, בשיתוף ארגון הג'וינט, להקים 20 מרכזי תעסוקה חדשים במגזר הערבי, שיופעלו באמצעות חברות קבלן.

במכתב אותו שיגרו נציגי העובדים לשר התמ"ת, שלום שמחון, הם מברכים, מחד, על היוזמה אך מוחים על מסירת המרכזים החדשים לידי קבלנים, דבר שיגרור פיטורי עובדים.

שר התמ"ת, שלום שמחון, דחה את טענות העובדים ואמר כי הוא "רואה חשיבות אדירה בהגדלת שיעור התעסוקה במגזר המיעוטים ומשקיע בכך משאבים רבים". לדבריו, "ההחלטה להפעיל מרכזי רשות מקדמת תעסוקה באמצעות הג'וינט ב- 20 ישובים ערבים, תביא להגדלת שיעור התעסוקה והיא יישום של שלוש החלטות ממשלה לקידום מגזר המיעוטים בישראל.

"לאחר שהתקבלה החלטת הממשלה הנושא סוכם והוסכם בפגישה בין שר התמ"ת, מנכ"ל שירות התעסוקה ויו"ר ועד העובדים בשירות התעסוקה. יישום ההחלטה החשובה הזו עולה בקנה אחד עם מדיניות משרד התמ"ת והשר להגדיל את שיעור המועסקים במגזר המיעוטים, נושא שיש לו השלכות על הצמיחה הכלכלית בישראל".

השר שמחון טוען כי "20 המרכזים שיקומו ביישובים ערביים ישפרו את מצב התעסוקה. אין בהם כדי להחליף את שירות התעסוקה ואין בהם הפרטת השירות. מדובר בכלים משלימים. כל הפעילויות מתוכננות להעשות בשיתוף גם עם שירות התעסוקה. שירות התעסוקה הוא אחד הכלים המצויים בידי משרד התמ"ת (בכובעו כאחראי על התעסוקה) לקידום התעסוקה בכלל ובאוכלוסיות המיוחדות בפרט. לקידום נושא זה שותפים גורמים רבים.

"אנו מקווים ומאמינים", מסיים השר, " ששיפור מצב התעסוקה, בעיקר באוכלוסיות מודרות, עומד לנגד עיני עובדי שירות התעסוקה. הנסיון לתקוע מקלות בגלגלי הממשלה, במאמציה לשפר את מצב התעסוקה אינו משרת את טובת הציבור.

"בכוונת התמ"ת לפנות לבית הדין לעבודה ולהוציא צו מניעה לעובדים", דברי השר.


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}