כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

עדות מאוטובוס המריבה: "טניה איימה: אני אתפשט"

טניה רוזנבליט, הסעירה את המדינה - כשסיפרה: "ארגנו נגדי הפגנה בכדי שארד מאוטובוס מהדרין" • 'מארגן ההפגנה': "היא התחילה לשיר" - ואיימה: "אתפשט מולכם!"

אוטובוס בהפרדה. צילום ארכיון: פלאש 90
אוטובוס בהפרדה. צילום ארכיון: פלאש 90



טניה רוזנבליט, סטודנטית בת 28, הסעירה הבוקר (א') את המדינה.

בכותרות ראשיות בכל העיתונים היומיים קבלה רוזנבלט על כך שהיא גורשה מקו אוטובוס מהדרין באשדוד. על פי הראיונות שהעניקה לכלי התקשורת עולה תמונת מצב עגומה: "אחד הנוסעים לא היה מוכן לשבת ונשאר על גרם המדרגות ליד הנהג במשך כל הנסיעה, אך היה נוסע אחר שהחליט לעשות המולה.

"הוא מנע מהנהג לסגור את הדלת וקרא לחבריו, שהגיעו והתגודדו מסביב לאוטובוס. רובם הסתכלו בסקרנות כאילו הייתי איזה מיצג במוזיאון. הם היו כ-20 חבר'ה, דיברו ביידיש ומהר מאוד נראה שהתארגנה שם הפגנה קטנה", סיפרה לאתר ynet.
~"בשלב הזה, אני חייבת להודות שקצת פחדתי.

"הנהג, שראה שלא יוכל להמשיך בנסיעה, קרא למשטרה. כאשר השוטר הגיע, הוא החליף מספר מילים עם הנהג, דיבר ארוכות עם מארגן המחאה הספונטנית ואז עלה לאוטובוס כדי לשאול אותי אם אני מוכנה לכבד אותם ולעבור לשבת בחלקו האחורי של האוטובוס. עניתי לו שכיבדתי אותם מספיק בלבוש הצנוע שלי ושאני לא יכולה להשפיל את עצמי כדי לכבד מישהו אחר.


"בסופו של דבר, השוטר קיבל את סירובי בלית ברירה, זה שארגן את ההפגנה נשאר באשדוד ואילו שאר הנוסעים, כולל נוסעים חדשים שעלו לאחר מכן, עברו על פני והתיישבו מאחורי בלי שום בעיות".

עד כאן דבריה של רוזנבליט.

"היא התחילה לשיר שירים במטרה לעורר פרובקציה"

אלא שגירסת הנוסעים החרדים לאירוע שיצא מפרופורציות – שונה לחלוטין. אחד האברכים שנסע באותה 'נסיעת המריבה' – וקיבל את התואר הלא-מחמיא 'מארגן המחאה' סיפר הבוקר את שהתרחש במקום, לפחות על פי ראות עיניו.

"עליתי לאוטובוס כשהנוסעת כבר ישבה במקומה. לאחר ששילמתי, ביקשתי יחד עם אנשים נוספים מהגברת שתעבור אחורה. הסברתי לה בעדינות שכך נהוג בקו מימים ימימה. בתגובה, התחילה אותה גברת לשיר שירים ולנסות לעורר פרובוקציה מכוונת.

"היא לא הסכימה בשום פנים ואופן לעבור אחורה ואף איימה: "אני אתפשט כדי שיהיה לכם מעניין".

האברך סירב לרדת מהאוטובוס ודרש מהנהג את כספו חזרה, "הנהג סירב להתערב ומשטרה הוזמנה למקום, לא אני ולא חבריי רצינו לנסוע בקו כזה שיש בו אישה שמעוררת פרובוקציה לשמה".

"העליהום הזה שיש בכלי התקשורת הוא ממש עוול גדול לציבור החרדי והוא מיותר".

אברך אחר ציין באוזני כתב 'בחדרי חרדים' כי "התקשורת התעלמה מכל העובדות בשטח. היא ישבה חצי על הכיסא וחצי מחוצה לו כדי שכל מי שיעבור על ידה יצטרך לגעת בה".

"כשיש בעיה רפואית - כולם מכבדים"

העסקן האשדודי משה גרינבוים הגיב בשיחה עם 'בחדרי חרדים' ואמר: "אני נוסע באוטובוסים הללו לא פעם ולא פעמיים. רק לפני שבוע נסעתי בקו 350 מבני ברק לאשדוד וביקשנו מאישה לעבור אחורה, האישה טענה שמסיבה רפואית היא אינה יכולה לעבור אחורה. כיבדו אותה בצורה הכי מופתית שיכולה להיות. את זה התקשורת לא מסקרת?

"עשרות נשים נוסעות באוטובוסים של מהדרין ואין פוצה פה ומצפצף אז יראה הציבור וישפוט עם מי האמת?! ברור כשמש באור היום שזו מגמה פרובוקטיבית וכל הסיפור הזה הוצג בצורה חד צדדית.

"השאלה הקשה היא אם יבואו אברכים ויתיישבו בתוך גינה ציבורית בעיר אשדוד עם גמרות פתוחות וילמדו בקולי קולות, כמה זמן ייקח עד שיבואו תושבים חילונים ויצעקו עליהם ויעיפו אותם משם?".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 132 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}