כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

"קראו לי שיקצ'ע" • טניה רוזנבליט מסעירה את המדינה

סטודנטית עלתה על 'מהדרין' והתיישבה בחלקו הקדמי • נוסע תקף אותה, שוטרים הוזעקו, והסיפור עלה בישיבת הממשלה • נתניהו מחה ושר התחבורה הקים קו לנפגעות

אוטובוס. צילום אילוסטרציה: פלאש90
אוטובוס. צילום אילוסטרציה: פלאש90



תזכרו את השם טניה רוזנבליט.

כל מה שביקשה טניה, סטודנטית בת 28, לעשות בסוף השבוע האחרון הוא להגיע לפגישה באחת השכונות החרדיות בירושלים.

טניה, אשה חילונית, התלבשה בהתאם, השתדלה לשמור על מראה צנוע - בכל זאת פגישה באזור חרדי - ועלתה לקו 451 מאשדוד בדרכה ירושלימה. אלא שהיא בחרה לשבת באחד מספסליו הקדמיים של האוטובוס.

כך נפתח מחול השדים שאיש אינו יודע מתי יגיע לסיומו.

הנהג הביט בה, אולי הבין מה עתיד להתרחש בדקות הקרובות, אבל לא אמר לה מילה. הנסיעה יכולה הייתה להסתיים בשלום אילולא החליט אחד הנוסעים לפתוח את פיו ולמחות על העובדה שהגברת התיישבה בחציו הראשון של האוטובוס, מחצית השמורה לגברים בלבד.

"שיקצ'ע", קרא לעברה.

עד מהרה התלקחו הרוחות. הנהג נאלץ להזמין ניידת משטרה, השוטרים, שביקשו לסיים את האירוע בלי בלאגן מיותר, הציעו לנוסעת לכבד את בקשת הנוסעים ולעבור לחלקו האחורי של האוטובוס.

טניה התנגדה, השוטר לא עשה דבר, ופרשה עיתונאית יצאה לדרכה, מתגלגלת בקול רעש גדול של חילול השם.

"לשמור על המרחב הציבורי"

התגובות לא איחרו לבוא.

שר התחבורה, ישראל כץ, שמע על המקרה והודיע מיד על הקמת שלוחת טלפון מיוחדת אליה מוזמנים לפנות כל מי שנפגעו בנושא ההפרדה באוטובוסים. השר אף הוסיף כי יבקש מאנשי משרדו לבדוק האם הפרו נהג האוטובוס וחברת אגד את תקנות משרד התחבורה בנושא בכך שלא מנעו מהנוסע החרדי לדרוש מהנוסעת לעבור לחלקו האחורי של האוטובוס.

אפילו ישיבת הממשלה הבוקר נפתחה בדברים אותם נשא ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בנושא.

"החברה הישראלית היא פסיפס מורכב של יהודים וערבים, של חילונים ודתיים וחרדים, ועד היום הסכמנו לדו קיום בשלום, תוך כיבוד הדדי של כל חלקי החברה הישראלית. לאחרונה אנחנו עדים לניסיונות לפרום את הדו קיום הזה. למשל, היום שמעתי על מקרה של הזזת אישה באוטובוס. אני מתנגד לזה בכל תוקף. אני חושב שאסור לתת לקבוצות שוליים לפרק את המכנה המשותף שלנו, ואנחנו חייבים לשמור על המרחב הציבורי כמרחב פתוח ובטוח לכל אזרחי ישראל. אנחנו צריכים לחפש את המאחד והמגשר, ולא את המפצל והמפריד, וכך ננהג".

נזכיר כי מבחינת החוק כבר קבע בג"ץ כי באם ההפרדה אינה נעשית על בסיס וולונטרי היא אסורה. השאלות הנשאלות הן מדוע בחרו השוטרים שלא לאכוף את החוק, והן תעסקנה מן הסתם את התקשורת הכללית במהלך הימים הקרובים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 56 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}