כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

"הכלב תקף את שרה ונכנסנו להלם" • אבי הילדה המותקפת מדבר • וידאו

"הפנים היו מלאות בדם, הבגדים מכוסים דם. היה מזעזע לראות את זה" • מיכאל מלכה, אבי שרה בת ה-8 שהותקפה על ידי כלב בחצור - משחזר את רגעי האימה • "לשרה יישארו צלקות לתמיד אך אנו מודים לה' שהותיר אותה בחיים" • ויש גם לקח: "הרחיקו את ילדיכם מכלבים" • ראיון וידאו

משפחת מלכה. צילום: 'בחדרי חרדים'
משפחת מלכה. צילום: 'בחדרי חרדים'



מיכאל וורד מלכה, הורי הילדה שרה בת ה-8 שפניה הושחתו לאחר שננשכה בשבת בבוקר על ידי כלב בחצור הגלילית - מנסים לאסוף את השברים ולהתאושש.

"לא בטוח שהטיפול הפלסטי יוכל להעלים את צלקות הפציעה שגרם כלב השכנים", הם אומרים, אך מודים להקב"ה על שבתם חיה.

'בחדרי חרדים' הצפין היום (א) עד לבית החולים רמב"ם בחיפה, שם שוהים ההורים לצדה של שרה בתם, ושמע על מה שעבר עליהם מאז האירוע הנורא.



"יצאנו ביום שבת מבית הכנסת", משחזר האב בריאיון וידאו בלעדי ל'בחדרי חרדים', "היינו יחד כל המשפחה בעלייה לתורה של בנו של אחי. וכשחזרנו הביתה הילדים נכנסו לחצר הגינה של השכנים כדי ללטף את הכלבים. בתי, שרה נגשה ללטף את הכלב הגדולה, כפי שהיא נוהגת לעשות בהנאה רבה במשך השנה האחרונה כשאנחנו מתגוררים בחצור, ופתאום הכלב קפץ עליה.

"הוא תקף אותה בשפתיים, במצח ובראש עצמו".

מיכאל מספר כי לקח לו שניות ספורות להתעשת ולהעיף את הכלב מבתו, "אתה נכנס להלם של השניות הראשונות אבל מהר מאד התעשתי ומנעתי את האסון הבא שהיה יכול לקרות, אילו הייתה פוגעת באזורים אחרים בגוף או בפנים".

מיד הזדרזו ההורים עם בתם לבית החולים בעיר צפת, שם הפנו אותם לבית החולים רמב"ם, כדי שיוכלו לקבל את הטיפול המסור והמקצועי ביותר, "כל פניה היו מלאות בדם, גם הבגדים היו מכוסים בדם רב. זה היה מזעזע ומצער לראות את זה".

• איך היא הגיבה בשעת התקיפה?

"צרחות איומות, כאבים שאי אפשר לתאר. חשוב לומר שהיא גילתה גבורה רבה. שרה הייתה בהכרה מלאה במשך 5 שעות שלימות. עם כל הצער שבמקרה הזה אנחנו רואים את הניסים שהקב"ה עשה לנו ומנע את הנזק באזורים אחרים בפניה או בגופה".

בבית החולים מחטאים את פניה ומעבירים אותה הרדמה. לאחר מכן תופרים את פניה ב-20 תפרים.

• מה אומרים הרופאים?

"ישארו צלקות", עונה האב מיכאל והאם ורד פורצת בבכי מר ומשתדלת להישאר מאופקת.

"יש לנו פנייה להורים והיא לשמור את הילדים שלא יתקרבו לכלבים. זה לא משנה אם הוא קטן או גדול, כלב הוא תמיד מסוכן. אסור להורים לוותר לילדים, זה יכול לעלות בחיים של מישהו".

שרה תיאלץ להישאר בבית החולים מספר ימים נוספים, ומצפה לה הליך שיקום ארוך.

הציבור נקרא להעתיר בתפילה עבור שרה בת ורד חיה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}