כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

"רוצחים שוחררו - ובני החף-מפשע נחשב למסוכן?!"

אב הבחור העצור מחסידות סלונים, מדבר לראשונה • "האדמו"ר מסלונים מורה לבחורים: סגרו את החלונות בשעת ההפגנות, שלא תשמעו אלימות. כך גם אני מחנך" • מיוחד

רגע המעצר. צילום: מהיר חימה, BBM
רגע המעצר. צילום: מהיר חימה, BBM



"אנחנו עוברים ימים קשים מאד, אנחנו לא מאחלים לאף משפחה בעם ישראל לעבור את הסבל שעובר עלינו".

כך מתאר אביו של תלמיד הישיבה, חסיד סלונים, שנעצר בשבוע שעבר בשכונת מאה שערים בחשד שיידה אבן לעבר אוטובוס שעבר בשכונה.

מאז יום רביעי בצהריים, שוהה הנער במעצר.

עוד בנושא:
הוארך מעצר הבחור החשוד בידוי אבנים במאה שערים
בדרך לישיבה • בחור 'נחטף' על ידי בלשי משטרה

הוריו, מכריו ועדי ראיה שהיו בשכונה בשעת המעצר טוענים: "הוא קורבן של המשטרה, מי שזרק את האבן לא היה בעל חזות חסידית".

אך במשטרה לא מקבלים את הטענות, שם ממשיכים לטעון בתוקף: "הוא אשם, בלשי המשטרה ראו אותו".

ביום שישי האחרון החליט בית המשפט להשאירו במעצר חמשה ימים נוספים עד לתוצאות תסקיר קצינת שירות המבחן שתקבע האם הבחור מסוכן לציבור. בינתיים, עורך דינו מגייס עדויות מהזירה.



"אדם אחד צעק: זה לא אני!"

במהלך הדיון בבית משפט השלום בירושלים סיפר אביו של הנער לשופט כי רבו, האדמו"ר מסלונים, ביקש מבחורי החסידות לסגור את החלונות בישיבה בשעה שמתקיימות הפגנות ברחובה של עיר כדי שאפילו לא יראו או ישמעו אלימות.

"כך אני מחנך בבית", אמר האב לשופט.

הבן העצור הצטרף לשיחה ואמר: "לכן עמדתי בצד כי זכרתי את הדברים הללו".

"היו כבר כמה עדים שהגיעו למסור את עדותם במשטרה", מספר האב ל'בחדרי חרדים'. "הם ישבו במשך 3 וחצי שעות בחדרי החקירות ועברו מסע הפחדה ואיומים. אמרו להם שיעצרו אותם כי הם היו במקום ההפגנה, ובשל כך הם התבלבלו בעדותם. עדים רבים אחרים חוששים לבוא ולהעיד ואלה שכן - המשטרה גם לא מוכנה לקבל את עדותם בטענה כי התיק כבר נמצא בתביעה".

• תוכל לספר מה היה שם ביום רביעי?

"בני הגיע מישיבת באבוב בבני-ברק, שם הוא לומד, להחזיר כביסה הביתה. הוא עבר בשכונת גאולה כדי לקנות כמה פריטים. הוא עבר שם כשכבר ההפגנה הסתיימה. לפתע נזרקה אבן לעבר אוטובוס שעבר בתוך השכונה וכל מי שהיה באזור רץ לתוך סמטאות השכונה והוא נשאר בחוץ.

"הבלשים תפסו אדם אחד שצעק: "זה לא אני!", ומיד לאחר מכן עברו לתפוס את הבן שלי שעמד בצד והסתכל. לא מדובר בבחור שיזרוק אבנים, בחור שמעולם לא השתתף בהפגנות ויהיו אשר יהיו. מספר אנשים שהיו במקום טוענים כי מי שזרק את האבן הוא בחור בחזות ליטאית ולא בני שלבוש כחסיד לכל דבר".

"המשטרה פוחדת". עו"ד גיל דחוחצילום: "המשטרה פוחדת". עו"ד גיל דחוח
"המשטרה פוחדת". עו"ד גיל דחוח


"הבן שלי - נחבא אל הכלים"

• מתי שמעתם על כך לראשונה?

"בחורים מישיבת סלונים התקשרו לספר לנו על כך. המשטרה לא טרחה להתקשר כלל ולעדכן אותנו שהבן שלנו עצור. מיד כששמענו על הסיפור, אשתי רצה למגרש הרוסים והשוטרים ניסו להפחיד אותה וסיפרו לה שהבן שלה הודה במעשים. תמיד היה חשש קטן שאולי המשטרה צודקת, אבל כששמעתי כל כך הרבה עדים שהיו במקום אני לגמרי בטוח שבני הוא חף מפשע".

• מה אתה יכול לספר על אישיותו של הבן שלך?

"הוא בחור נפלא, נחבא אל הכלים, עושה מה שצריך וכעת אני גם מגלה עוד כמה דברים: הוא פועל מתוך גבורה ואמונה רבה למרות הימים הקשים שעוברים עליו. הוא מדבר עם הרבה ביטחון ואמונה. דיברנו איתו פה ושם, לא שיחות ארוכות, הבנו שמתייחסים אליו בצורה הגונה.

"כל הסיפור הזה מזעזע אותנו, זה לא יאומן. תפסו בחור ישיבה תמים ואומרים לנו שהוא מסוכן לציבור. אנשים שדקרו ורצחו ברחובה של עיר, שוחררו לחופשי ואילו בחור ישיבה צעיר, חף מפשע, נחשב למסוכן?! קשה לנו להאמין שכך מתנהלים במשטרת ישראל של שנות ה-2000".

"אני משוכנע שבמקומות אחרים בעולם זה לא היה קורה, הכל משמים ואנחנו מקווים שהאמת תצא לאור", מסכם האב את השיחה.

מאמצים לגייס עדויות חדשות

מי שמייצג את החשוד, עורך הדין גיל דחוח, אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "במשטרה נוקטת לטובת אותם בלשים שטוענים שהוא זרק את האבן. לא נעשית פה חקירה אמיתית. אדם שזרק את האבן נראה אחרת לגמרי.

"שני העדים שהעידו עברו מסכת איומים וכנראה שינו את גרסתם בשל הפחד הגדול. אנחנו במאמצים רבים לגייס עדויות חדשות, אך המשטרה בינתיים לא מסכימה לקבל אותם וטוענת שהתביעה מטפלת בתיק ואין לה אפשרות להתערב. המשטרה פוחדת שבלשי המשטרה יצאו דוברי שקר.

"אנחנו נדרוש שהחקירה הזו תועבר ליחידה אחרת. לא ייתכן שכל הסיפור הזה מתנהל על גבו של נער צעיר. אנחנו בטוחים וסבורים כי הוא ישתחרר בקרוב, זה רק עניין של ימים. כל יום שהוא יושב זה מיותר".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}