כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

העוקץ האמריקני • כך רוקנו חשבונות פילנתרופים

55 איש נעצרו בחשד שהשתתפו בתרגיל עוקץ מתוחכם • החבורה גנבה מחשבונות בנק של עשרות גבירים שתרמו לארגונים יהודיים • איך עבדה השיטה ומי הם המשת"פים?

בנק בארה"ב. תמונת אילוסטרציה
בנק בארה"ב. תמונת אילוסטרציה



תרגיל עוקץ חסר-תקדים, בו נטלו חלק עשרות אנשים, מסעיר בימים האחרונים את ראשי הארגונים היהודיים בארצות-הברית: ביום שישי האחרון עצרה משטרת ניו-יורק חמישים וחמישה אנשים בחשד שהשתייכו לחבורה מאורגנת, שהצליחה לגנוב שני מיליון דולר מחשבונותיהם של עשרות פילנתרופים יהודים.

על פי החשד, בראש הקבוצה עמדה טרייסי נלסון, שעבדה בארגון-הגג היהודי יו ג'י אי. טרייסי, שנהנתה מתוקף תפקידה מהרשאה חופשית לחשבונות התורמים, הכוללים את מספרי חשבונות הבנק, מספרי כרטיסי האשראי ועוד, מכרה את הנתונים הללו לאנשים שמיהרו לעשות בהם שימוש מחפיר.

על פי הדיווח בעיתון 'ניו יורק טיימס', חבורת הנוכלים הנפיקה צ'קים על פי הדוגמא ששלחה להם נלסון, והוציאו סכומי כסף גדולים מחשבונות הבנק של המיליונרים, שכל חטאם היה שתרמו כספים לארגון היהודי הגדול.

בין החשודים שנעצרו ניתן למנות שלושה פקידי בנק, שהעלימו עין במכוון מהצ'קים ומהחתימות המזויפות. בנוסף עצרה המשטרה מורים, קופאים ועוד עשרות פושעים שכל אחד קיבל תפקיד ברשת הנוכלות הגדולה.

נפגע. איירה רעננט צילום: נפגע. איירה רעננט
נפגע. איירה רעננט


הד"ר קיבל טלפון: "צ'קים מזויפים נפדו מחשבונך"

הכסף שנגנב שימש את הפושעים לרכישת מכוניות יוקרה, רכישת כרטיסי טיסה לחו"ל וקניית מכשירים אלקטרוניים. אחד הנפגעים בתרגיל העוקץ הוא איש העסקים אייר רנענט – בעל חברת המכוניות 'האמר' – שהתפרסם בזכות תרומת 160 ספרי תורה לבתי כנסת בארץ-הקודש. רעננט חילק בערב חג הפסח האחרון כ-10,000 חליפות לאברכים ובני ישיבות.

במסיבת עיתונאים שערכה המשטרה ביום שישי נמסר, כי בחיפוש שערכה המשטרה בביתה של החשודה העיקרית נמצאו צילומי צ'קים של תורמים שתרמו לארגון היהודי, וכן כרטיסי אשראי מזוייפים.

ה'ניו יורק טיימס', שדווח על תרגיל העוקץ, כתב כי אחד הנפגעים - ד"ר בראון לנדזברג ממנהטן, קיבל באחד הימים שיחת טלפון ממנהל הבנק בו מתנהל חשבונו, שבה נאמר לו כי צ'קים מזויפים שלו בסך 12 אלף דולר נפדו מחשבונו, אך הבנק שגילה את התרמית יפצה אותו בכל הסכום שנגנב.

הבנק העביר את הפרטים למשטרה, שמיהרה לחקור את תרגיל הנוכלות, והביאה לסיום הפרשייה שרוקנה כספים מחשבונות הגבירים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}