כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

האדמו"ר מבוטושאן וחסידיו במסע ל'בעש"ט הקטן"

במלאות 160 שנה לפטירת רבי אליעזר זאב מבוטשעטש זצ"ל - מי שנודע בכינויו 'דער קליינער בעש"ט' - יערכו חסידי בוטושאן מסע לקברו • 'בחדרי חרדים' עם הלו"ז המלא

ה'אוהל' של רבי אליעזר זאב מבוטשעטש זצ"ל. צילום ארכיון:  חסידות בוטושאן
ה'אוהל' של רבי אליעזר זאב מבוטשעטש זצ"ל. צילום ארכיון: חסידות בוטושאן

במלאות מאה שישים שנים להסתלקותו של רבי אליעזר זאב מבוטשעטש זצ"ל - מראשוני מאורי החסידות ברומניה, אביה ומייסדה של שושלת צדיקי הדורות לבית בוטשעטש – בוטושאן - ייצאו חסידים בראשות ממשיכו האדמו"ר מבוטשאן למסע על קברו.

ה'אוהל' השוכן בעיירה 'בוטשעטש' שברומניה מכיל בתוכו את ציוניהם של ראש השושלת רבי אליעזר זאב מבוטשעטש ושל בנו בעל ה'יד יוסף' מבוטשעטש שנודע בכינוי המפורסם - 'דער קליינער בעש"ט'. חסידיו היו מספרים כי 'כל מי שנגע ב'קלאמקע' (ידית) של בוטשעטש - מייד נושע'.

בימים האחרונים הוחלט בחסידות בוטושאן, כי בג' טבת, עת ימלאו מאה ושישים שנה להסתלקותו יתקיים מסע הקודש לבוטשעטש, בראשות נכדו ממשיך השושלת האדמו"ר מבוטושאן בהשתתפות קהל חסידים שיעשו את דרכם אל הציון.

לוח הזמנים כפי שהגיע לידי 'בחדרי חרדים': ביום שלישי ליל "זאת חנוכה" ימריאו החסידים בטיסת החברה הרומנית "טארום" בשעה 00:40 מנתב"ג לכיוון בוקרשט, שם יתפלל האדמו"ר עם קהל החסידים תפילת שחרית בבית הכנסת 'ישועה טובה' חב"ד שבראשות הרב נפתלי דייטש.

בצהרי היום יתקיים כנס חיזוק בראשות האדמו"ר לכל יהודי בוקרשט והישראלים השוהים בה.

לאחר מכן תצא השיירה בטיסה מבוקרסט לכיוון העיר יאסי, ומשם כשעתיים נסיעה לכיוון העיירה 'בוטשעטש' לפקוד את הציון הקדוש, כאשר במקום תתקיים תפילת מעריב, סעודת ההילולא עריכת הטיש, והעלייה לקבר.

משם יסעו ללון במלון בעיר בוטושאן השוכנת כרבע שעה מבוטשעטש, שם לאחר תפילת שחרית ייצאו לפקוד את קברו של רבי יהודה אריה לייבוש מבוטושאן, זקינו של האדמו"ר.

משלחת החסידים תשוב לארץ ביום חמישי בערב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}