כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

לאחר עשר שנים: תביעת נובל נגד מיקרוסופט על חיסולה בשוק מעבדי התמלילים נפסלה

התביעה נפסלה משום שמושבע אחד סרב להעניק לנובל את הנצחון במשפט שבו העיד גם ביל גייטס

  • כ"ב כסלו התשע"ב
לאחר עשר שנים: תביעת נובל נגד מיקרוסופט על חיסולה בשוק מעבדי התמלילים נפסלה

שבע שנים לאחר שנתבעה על ידי נובל על הפרת הגבלים עסקיים, מיקרוסופט תצא ללא פגע לאחר שהמשפט שהתנהל נגדה נפסל בשל אי הכרעת המושבעים. נובל תבעה את מיקרוסופט ב-2004 על מיליארד דולר בטענה כי מיקרוסופט הטעתה אותה לפתח את מעבד התמלילים וורד פרפקט עבור חלונות 95, רק כדי שמיקרוסופט תוכל להפסיק את המימון ולקדם את המוצר שלה עצמה.

נובל טענה כי נאלצה למכור את וורד פרפקט בהפסד של 1.2 מיליארד דולר. המשפט נפתח לפני חודשיים, והביא לדוכן העדים את המייסד והמנכ"ל לשעבר, ביל גייטס, אולם ביום שישי קבע השופט שהמשפט פסול מאחר שהמושבעים לא הצליחו להגיע להחלטה. נציגי נובל ביקשו מהשופט להעניק עוד יום אחד למושבעים, אולם הוא קבע כי אין סיכוי לפתור את המחלוקת, ולאחר מכן הודיע לעורכי הדין כי אדם אחד שישב בחבר המושבעים סרב להעניק את הנצחון לנובל.

נובל הודיעה כי תגיש תביעה מחודשת בתקווה למשפט שבו יישב חבר מושבעים אחר. מיקרוסופט אמרה כי תבקש מהשופט לבטל כליל את התלונה של נובל כדי להימנע ממשפט שני. מיקרוסופט טענה כי אובדן נתח השוק של וורד פרפקט של נובל נבע מכך שהיא לא פיתחה תוכנה תואמת לחלונות 95 בזמן. לוורד פרפקט היה נתח של 50% מהשוק לעיבוד תמלילי, אולם הוא קרס לפחות מ-10% מול הצלחתה של וורד של מיקרוסופט. גייטס העיד בנובמבר כי לא היה לו מושג כי החלטתו לוותר על פיתוח כלי למפתחים חיצוניים תפגע בנובל כל כך. לדבריו פעל להגן על חלונות 95 וגירסאות מאוחרות יותר מפני חוסר יציבות. לדבריו , וורד של מיקרוסופט היתה עדיפה לוורד פרפקט, שהיתה תוכנה איטית ומגושמת.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}