כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

"מי שמתנגד לנשיא - מתגרה באומות" • וידאו בלעדי

חסידי סאטמר התכנסו לציון 'יום ההצלה' של רבי יואל זצ"ל • לאחר חצות נשא האדמו"ר משא, והציף הנושאים שינחו את החסידות: הפקעת הרשב"י, מחשבים ובגדים I צפו בוידאו מיוחד

האלפים אמש בכינוס I צילום: בחדרי חרדים
האלפים אמש בכינוס I צילום: בחדרי חרדים



רבבות חסידי סאטמר הגיעו במוצאי שבת להשתתף בחגיגת 'יום ההצלה', המתקיימת מידי שנה בכ"א בכסלו, לציון היום בו ניצל האדמו"ר רבי יואל, בעל ה'ויואל משה' זצ"ל, מציפורני הנאצים ימ"ש, על ידי רכבת קסטנר.

המעמד נערך השנה – כפי שפורסם לראשונה באתר 'בחדרי חרדים' – באולם הצבאי בשכונת קראון הייטס שבברוקלין. במהלך הערב נערך גם דינר לטובת החזקת המוסדות של החסידות בשכונת ויליאמסבורג.

המעמד נפתח בדרשות של חשובי הרבנים בחסידות, שדיברו על הצורך לתרום להחזקת המוסדות. הרבנים הסבירו את גודל הנס שבהצלת האדמו"ר, וחיברו את הדברים לנס חג החנוכה, אותו נציין השבוע.

בשעה 22:00 בדיוק פצחה מקהלת החסידות בניגון הידוע - 'בך בטחו אבותינו' - אותו שר האדמו"ר זצ"ל, בעת שירד מרכבת קסטנר ונכנס לשוויץ.

בעיצומה של השירה האדירה נכנס האדמו"ר, לקול מצהלות אלפי החסידים, שנעמדו על רגליהם - ורקד במשך דקות ארוכות לצלילי הניגון המרטיט.



לאחר שנטל את ידיו, ערך האדמו"ר סיום על מסכת פסחים, שנלמדה השנה על ידי חסידי סאטמר במסגרת חבורת 'יסודי התורה' - במסגרתה לומדים כל יום עמוד גמרא.

בשעה 00:30 החל האדמו"ר לשאת את המשא המרכזי, העוסק בנושאים העומדים על הפרק.

לאחר דברי תורה ונאום ששילב את פרשת השבוע ופלפולים למדניים, עבר האדמו"ר לתקן את התקנות החדשות.

במשאו השנה עמד האדמו"ר על חמש נקודות קריטיות לגורל החסידות.

אתר 'בחדרי חרדים' מביא את תמצות הדברים בתרגום חופשי:

א. "אנחנו נילחם נגד הפקעת ציון הרש"בי בכל כוחנו", פתח האדמו"ר. "יש מי שרוצה להפוך את ציון התנא האלוקי למקום תיירות. אנחנו נהפוך את כל הגולה. היה לא תהיה. נילחם ברמ"ח איברנו ושס"ה גידנו נגד ההחלטה ונעשה הכל שהמזימה לא תצא מהכח אל הפועל".

ב. בהתייחסו לבחירות הקרבות בארצות-הברית – אמר האדמו"ר: "אפילו שאנחנו בגולה ומותר לנו להשתתף בבחירות ולבחור במועמד כזה או אחר, אסור לנו לפעול לטובת מי שפועל לטובת המדינה הציונית. אם נפעל לטובת מועמד אך ורק בשל יחסו למדינת הציונית – השנאה כלפינו תגבר, כפי שאנחנו רואים כבר היום".

ג. האדמו"ר חיזק את התקנות נגד המחשב והאינטרנט. "בקרית יואל יזמנו שיהיו מקומות מוגדרים בהם ניתן לגלוש במחשב למי שנצרך לכך. ב"ה הגענו למצב שאין אף הורה לילד במוסדות שלנו שמחזיק מחשב בבית. היום אנחנו רוצים לשכפל את ההצלחה גם למוסדות שלנו בויליאמסבורג. מי שלא מקבל את התקנה הזו ומחליט להחזיק מחשב בביתו – שיתכבד וייקח את ילדיו ללמוד במוסד אחר".

ד. לאחר מכן דיבר האדמו"ר על כשרות הבגדים. "אני מקווה שעד חג הפסח הקרוב ניתן יהיה להשיג בגדי נשים עם הכשר למהדרין. ברוך ה' יש חיזוק גדול בנושאים הללו".

ה. האדמו"ר סיים את משאו בקריאה לחזק את התקנות לצמצום הוצאות הנישואין. "יש להוריד את מפלס ההוצאות בכל השמחות: וואכטנאכט, קידוש, בר מצווה וחתונה. "הבעש"ט אמר שלפני ביאת המשיח יהיה שפע גדול וישכחו מה זה להסתפק במועט, אבל אחר כך יהיה עוני גדול וזה יהיה הניסיון לפני ביאת המשיח".

מעט לאחר השעה 02:00 לפנות בוקר הסתיים המשא של האדמו"ר ורבבות החסידים חזרו לבתיהם.

אתר 'בחדרי חרדים' מגיש גלריה בלעדית מהמעמד.



























































































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 48 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}