כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

המתנחלים נגד 'המודיע': "השמצתם אותנו. תתנצלו!"

יושבי ראש הוועדים בשומרון פנו ל'המודיע' בבקשה: "תתנצלו על מאמר משמיץ שפרסמתם נגדנו" • "עיתון אחר היינו תובעים, אבל דווקא מי שמייצג ציבור מושמץ - צריך להיזהר"

המתנחלים נגד 'המודיע': "השמצתם אותנו. תתנצלו!"

יושבי ראש וועדי המתיישבים בשומרון ובנימין פנו לעיתון 'המודיע' במכתב בו הם דורשים התנצלות על מאמר שפורסם בשבוע שעבר. לטענתם, במאמר נכתב עובדות שקריות שגרמו להשמצה של ציבור המתנחלים.

המכתב נשלח למערכת העיתון על ידי בני קצובר ואיציק שדמי, יושבי ראש הוועד ובו ציינו כי אם זו הייתה מערכת אחרת היו תובעים אותם אך דווקא בגלל שזו מערכת שתפקידה לייצג את הציבור החרדי, שיודע על בשרו מהן עלילות תקשורתיות הם מסתפקים בבקשת התנצלות.

"אין אנו רוצים לאיים בתביעה משפטית למרות שכך אנו נוהגים בעיתונות הכללית", כתבו השניים, "אנו מצפים כי דווקא עיתון של המגזר החרדי שיודע בעצמו את טיבן של עלילות והשמצות על התנהלותו ינהג אחרת בבחינת "מאן דשנא עלך, לחברך אל תעביד".

"אנו דורשים כי באחת המהדורות הקרובות תפרסמו תיקון מורחב שיציג את העובדות כהווייתן ולא ישמיץ ציבור שלם", כתבו לסיום.

המכתב נשלח בעקבות מאמר של בנימין חינקיס שפורסם ביום רביעי בעיתון ובו נכתב כי מפקד החטיבה נפצע באירוע שהתרחש בשומרון באמצע שבוע שעבר זאת למרות הדיווחים האחרים של דובר צה"ל.

בין הדברים שכתב חינקיס: "מפקד חטיבת השומרון אל"מ רן כהנא וסגנו נפצעו קלות בהתנפלות המונים ומשולחן רסן של מאות מתנחלים צעירים שהתפרעו על רקע הכוונה לפנות את מאחז גלעד. ההפגנה ההמונית שכללה 300 צעירים המכונים נוער הגבעות התרחשה בליל שלישי באשמורת הלילה. המפגינים חסמו את כביש 55 הסמוך למאחז המדובר, יידו אבנים לעבר רכבים פלסטינים, והשליטו פחד בכביש. כאשר חלף במקום רכבו של מפקד חטיבת אפרים אל"מ כהנא וסגנו סא"ל צור הרפז, פתחו כמה נערים חלקם רעולי פנים את דלת הרכב הצבאי שהאט והשליכו בברוטאליות לתוכו אבנים ובלוקי אבן ונמלטו".

בשיחה שבוצעה עם כותב המאמר הוא טען כי אין בכוונתו או בכוונת העיתון להכפיש או להכתים את ציבור המתיישבים וכי הדברים שנכתבו הם דברים שאושרו על ידי דובר צה"ל ונכתבו במקומות אחרים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}